Share
”ITP-uri cât mai dese/Cheia marilor succese”

”ITP-uri cât mai dese/Cheia marilor succese”

”ITP-uri cât mai dese/Cheia marilor succese”

Legea 260/2017  – pe numele ei lung „pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 81/2000 privind certificarea încadrării vehiculelor înmatriculate sau înregistrate în normele tehnice privind siguranța circulației rutiere, protecția mediului și în categoria de folosință conform destinației, prin inspecția tehnică periodică” – aduce alte noutăți în ce privește Inspecția Tehnică Periodică (ITP).

Legea a  fost publicată în Monitorul Oficial din 19.12.2017, așa că va intra în vigoare la 20.05.2018. Există însă prevederi care se aplică începând din ianuarie 2018 și, anume, cele care se referă la periodicitatea ITP. Astfel, pentru autoturismele noi, intervalul de efectuare a ITP creşte de la 2 ani la 3 ani, după care revine la doi ani până ce mașinile ating o vechime de 12 ani. La autoturismele cu vechimea de cel puţin 12 ani, intervalul de efectuare a ITP se reduce de la doi ani la un an (cu excepţia vehiculelor de interes istoric).

Chiar dacă reglementarea a intrat în vigoare de la 1 ianuarie, ea se va aplica efectiv destul de puțin, deoarece pentru autoturismele aflate în circulaţie, rămâne valabilă data următoarei inspecţii tehnice periodice menţionate pe anexa la certificatul de înmatriculare al vehiculului.

Un specialist în siguranța rutieră a apreciat, la Radio România Actualități, că efectuarea anuală a ITP pentru autoturismele cu vechime de peste 12 ani nu conduce la creșterea siguranței rutiere, ci e doar o măsură prin care să se aducă mai mulți bani la bugetul de stat. Cu alte cuvinte ”ITP-uri cât mai dese/ Cheia marilor succese” pentru buget. Cel de stat, nu cel personal !

Lasă un comentariu