Viktor Orbán se pregătește pentru „lumea de după război” - 1 oră în urmă
Autoturism furat din Ucraina, descoperit la Punctul de Trecere Siret - 2 ore în urmă
Târgul de Crăciun din Baia Mare, sub supravegherea polițiștilor - 2 ore în urmă
Procesul electoral din Șieu și Poienile de sub Munte se desfășoară normal, fără incidente - 2 ore în urmă
Comuna Lăpuș anunță măsurători cadastrale în sectorul 62 - 3 ore în urmă
Un gest greu de imaginat: un tânăr și-a agresat mama și bunica în Buteasa - 4 ore în urmă
Baia Mare și Nyíregyháza, ultimul pas spre Capitala Tineretului din Ungaria 2026; Votul tău poate decide finala - 4 ore în urmă
Atleții Fabricii de Campioni Baia Mare, pe podium la Cupa LPS-UBB de la Cluj - 4 ore în urmă
A fost hramul Paraclisului „Sfântul Nicolae” al Mănăstirii Rohia - 6 ore în urmă
Părintele Arhimandrit Gavriil Burzo a primit Titlul de Cetățean de Onoare al comunei Suciu de Sus - 6 ore în urmă
Intenție UE: taxe de drum mai mari pentru posesorii de mașini vechi
Oficiali ai Comisiei Europene au dezvăluit intenția prin care posesorii de vehicule care tranzitează statele Uniunii Europene să plătească taxele de drum diferențiate în funcție de emisiile poluante ale mașinilor deținute, fie că e vorba de autoturisme, autobuze sau camioane. Astfel, cu cât mașina utilizată este mai veche și, deci, mai poluantă, cu atât vignetele sau sumele plătite la stațiile de taxare de pe autostrăzi vor fi mai scumpe.
Propunerea este susţinută de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) care, prin suprataxarea mașinilor vechi, dorește să stimuleze achizițiile de mașini noi. „Orice taxare a utilizării drumurilor care nu ia în calcul emisiile reale de noxe va duce la «sub-optimizarea» parcului auto” – susține ACEA.
Directiva pregătită urmează să fie supusă aprobării Parlamentul European. Ea nu va obliga statele membre să taxeze utilizarea drumurilor în funcţie de normele de poluare, dar trasează liniile directoare pentru ca o astfel de măsură să fie aplicată omogen pe tot cuprinsul Uniunii.
Dacă iniţiatorii acestui demers vor avea susţinerea statelor membre și directiva va fi aprobată, atunci şi statele nemembre UE ar trebui să îşi dea acordul pentru această măsură.
Cum, de regulă, propunerile UE s-au dovedit a fi un fel de „vrei-nu vrei, bea Grigore aghiasmă”, se întrevăd vremuri grele pentru deținătorii de mașini vechi și poluante.















