Ultima noapte a lui Nichita Stănescu - 48 minute în urmă
Victorie fără dureri de cap pentru CS Minaur cu „lanterna roșie” - 2 ore în urmă
Festivalul „Cum e datina străbună”, la Sighetu Marmației - 2 ore în urmă
Concurs de Kendama pentru tineri, la Biblioteca Județeană „Petre Dulfu” Baia Mare - 3 ore în urmă
Pr. Adrian Dobreanu: Preocupările vieții ca motive care ne îndepărtează de chemarea lui Dumnezeu - 3 ore în urmă
Tinerii de la Liceul Tehnologic „Grigore C. Moisil” Târgu Lăpuș au avut parte de o experiență interactivă la Primăria Municipiului Baia Mare - 4 ore în urmă
Teodora Luca: povestea din spatele unei cariere artistice de succes - 6 ore în urmă
Scriitorul Gelu Vlașin, în mijlocul elevilor de la Colegiul Național „Mihai Eminescu” Baia Mare - 6 ore în urmă
Vacek – proză de Marian Ilea (XXII) - 7 ore în urmă
Elevii de la Colegiul Național „Vasile Lucaciu” au colindat la Centrul de Zi de Recuperare Esperando - 7 ore în urmă
Noua taxă pe poluare: Guvernul României sub presiune să ia o decizie până în iulie
Guvernul României se află sub presiune pentru a implementa o nouă taxă pe poluare, vizând aproximativ 8 din 10 șoferi din țară. Această măsură face parte din angajamentele asumate prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) și trebuie adoptată până în iulie 2025. Neîndeplinirea acestui jalon ar putea duce la pierderea a până la 660 de milioane de euro din fondurile europene destinate României.
Detalii despre noua taxă pe poluare:
- Aplicare diferențiată: Taxa va fi stabilită în funcție de nivelul de poluare emis de fiecare vehicul, având ca scop stimularea proprietarilor să opteze pentru autovehicule mai puțin poluante.
- Implementare: Noua taxă ar urma să intre în vigoare la 1 ianuarie 2026. Vehiculele ușoare (până la 3,5 tone) vor fi supuse unei roviniete actualizate, iar vehiculele grele vor fi taxate pe baza numărului de kilometri parcurși, prin sistemul TollRo.
- Destinație fonduri: Veniturile generate vor fi direcționate către autoritățile locale și Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) pentru întreținerea și modernizarea drumurilor.
Contextul actual:
Parcul auto din România este unul dintre cele mai vechi din Uniunea Europeană, cu o vârstă medie de 14,9 ani. Aproximativ 75% dintre automobilele înmatriculate au o vechime de peste 11 ani, iar între 20-25% dintre acestea depășesc 20 de ani vechime.
În concluzie, reintroducerea taxei pe poluare reprezintă o măsură obligatorie, având în vedere angajamentele asumate prin PNRR și necesitatea respectării termenelor stabilite.
Vasile Petrovan
















