Experiențe mai sigure pentru jucători, cu ajutorul ghidurilor de cazino și jocurilor demo - 2 minute în urmă
Biserica ortodoxă din Fânațe va găzdui prima ediție a concertului „Colind străbun la Nașterea Domnului” - 8 minute în urmă
O zi plină de energie la Târgu Lăpuș: 3 evenimente sportive s-au desfășurat cu succes - 23 minute în urmă
A apărut un număr dublu al revistei „Nord Literar” - 38 minute în urmă
Excelență și inovație: Prof. univ. dr. emerit Petru Dunca, în dialog cu prof. dr. ing. Vasile Țopa, rectorul UTCN (VIDEO) - 1 oră în urmă
Preasfințitul Părinte Episcop Iustin a slujit la Parohia Ortodoxă „Sfânta Cuvioasă Parascheva” din Baia Mare - 2 ore în urmă
Peste 24 de milioane de lei pentru utilaje destinate drumurilor județene - 3 ore în urmă
Dr. Adrian Ardusătan susține la Baia Mare un workshop despre comunicare și leadership - 3 ore în urmă
„Dar din dar, har și colind”: Taina Sfântului Maslu, urmată de un concert caritabil la Parohia „Șesu-Mănăstirii” Rozavlea - 3 ore în urmă
A început Hanuka 2025, Sărbătoarea Luminilor în comunitatea evreiască - 3 ore în urmă
Majorare de 5-8% a tarifelor abonamentelor Orange
Recent, clienții Orange România au fost informați prin SMS despre o majorare de 5% a tarifelor abonamentelor, începând cu 1 decembrie 2024, compania invocând necesitatea de a susține investițiile continue în rețea și serviciile de comunicații, în contextul economic actual.
Această ajustare va afecta toate serviciile contractate, inclusiv voce și date mobile, internet fix, M2M, TV și IT&C, și va fi reflectată în prima factură emisă după data menționată. Clienții care nu sunt de acord cu aceste modificări au dreptul de a rezilia contractul fără penalități, cu excepția celor aferente echipamentelor terminale, în termen de 30 de zile de la primirea notificării.
În plus, Orange și-a rezervat dreptul de a ajusta anual prețurile conform indicelui armonizat al prețurilor de consum (IAPC) publicat de Eurostat, dar nu cu mai mult de 8%, începând din 2025. Aceste actualizări vor fi comunicate clienților prin factură, SMS, e-mail sau scrisoare, conform noilor prevederi contractuale.
Această practică de ajustare a tarifelor în funcție de inflație nu este singulară în industria telecomunicațiilor. În alte țări, autoritățile de reglementare au intervenit pentru a proteja consumatorii de creșteri neașteptate ale prețurilor. De exemplu, în Regatul Unit, Ofcom a impus recent reguli care obligă furnizorii de telecomunicații să informeze clar clienții despre orice creșteri de prețuri încă de la semnarea contractului, eliminând legarea acestora de ratele viitoare ale inflației.
Clienții sunt sfătuiți să își verifice facturile și să analizeze clauzele contractuale pentru a înțelege impactul acestor modificări asupra abonamentelor lor. În cazul în care nu sunt de acord cu noile condiții, aceștia au opțiunea de a rezilia contractul sau de a negocia termeni mai favorabili.
Întrebarea mea este: ,,Dacă un contract ar trebui să garanteze un preț fix, atunci ce sens mai are semnătura, dacă poate fi ignorată printr-un simplu SMS?,,
Vasile Petrovan
















