O seară în care dansul și grația s-au împletit într-o poveste de Crăciun la LPS - 3 ore în urmă
Iași, 14 decembrie 1989: primul pas spre Revoluția Română - 4 ore în urmă
CS Minaur întâlnește echipa de pe locul 2 din Liga Zimbrilor în ultimul meci oficial din acest an - 4 ore în urmă
O carte nouă și doi maramureșeni de excepție: Valer Blidar și Nicolae Bud, modele ale viziunii și profesionalismului românesc - 6 ore în urmă
Atmosferă de sărbătoare în Nistru - 6 ore în urmă
MAE: Atenționare de călătorie în Belgia. Posibile perturbări în transporturi - 7 ore în urmă
Bărbat căutat pentru distrugere, prins de jandarmi în albia Săsarului - 8 ore în urmă
Preasfințitul Părinte Timotei Sătmăreanul a slujit la Mănăstirea „Sfinții Apostoli Petru și Pavel” Bixad - 10 ore în urmă
Pregătiri pentru Cupa Minerul – luni se trag la sorți grupele - 10 ore în urmă
Concertul de colinde „Colindăm Pruncului Preasfânt” a avut loc la biserica Parohiei Ortodoxe „Nașterea Maicii Domnului” din Satu Mare - 10 ore în urmă
Pe 22 septembrie se sărbătorește Ziua mondială fără mașini
La 22 septembrie este marcată, anual, Ziua mondială fără maşini. Iniţial, data la care era sărbătorită Ziua fără maşini a fost 17 iunie, stabilită de Asociaţia pentru Transport Ecologic din Marea Britanie, în 1997. Evenimentul era marcat pe plan local, în cadrul Săptămânii Transportului Verde. Un an mai târziu, francezii au avut ideea înfiinţării campaniei ”În oraş, fără maşina personală!” Zile fără mașini au fost instituite în unele țări occidentale în timpul unei crize a petrolului din anii 1970. Dar abia în octombrie 1994, la Conferința Internațională „Orașe Accesibile” de la Toledo, Spania, a fost lansat un apel internațional pentru astfel de proiecte. Primăria Londrei va închide astăzi 200 de străzi pentru circulația auto. Carosabilul se va transforma pe alocuri în spațiu de socializare și va găzdui evenimente publice. În Uniunea Europeană, Ziua Mondială fără Mașini face parte din Săptămâna Europeană a Mobilității, inițiativă lansată în aprilie 2002, la care participă în prezent peste 2.500 de orașe europene.
Scopul acesteia este descurajarea, pe cât posibil, a circulaţiei cu automobilul personal sau de serviciu, în favoarea deplasării cu bicicleta, a mersului pe jos ori, în ultimă instanţă, a transportului în comun. Studiile arată că gazele de eșapament sunt principala sursă de poluare a marilor orașe, care afectează dramatic sănătatea oamenilor și contribuie semnificativ la efectul încălzirii globale.
Lăcrimioara ZOTA.
















