Zâmbește dimineții iar ziua îți va fi senină! - 5 ore în urmă
Sportivii Clubului Alpha MMA Baia Mare au obținut rezultate foarte bune la Cluj-Napoca - 7 ore în urmă
Maramureșenii susțin candidatura lui Gabriel Ștețco la președinția Consiliului Județean Maramureș - 8 ore în urmă
Șezători organizate de Școala Populară de Artă Baia Mare; Invitați sunt meșterii populari Maria Brete și Viorelia Butcure - 10 ore în urmă
Clubul DanceLight Baia Mare, 13 clasări pe podium la Concursul Național de Dans sportiv „Cupa Maramureșului” - 11 ore în urmă
Artistul plastic Mimi Cardoș vă invită la expoziția de pictură „Reverie despre o grădină” - 12 ore în urmă
Băimăreanca Sara Maria Șunea, rezultat foarte bun la etapa națională a Olimpiadei Sportului Școlar, ramura șah - 12 ore în urmă
Două eleve ale Liceului Forestier din Sighet s-au întors acasă cu trei diplome, de la o Olimpiadă Națională - 14 ore în urmă
A avut loc târnosirea bisericii Parohiei Ortodoxe Poienile de sub Munte II - 14 ore în urmă
Raluka Matei, din nou pe podium – finalistă la Cupa Match Point, U12, categoria I - 14 ore în urmă
Vor fi interzise reparațiile la mașinile mai vechi de 15 ani
Un viitor regulament, care așteaptă aprobarea atât din partea Parlamentului European, cât și din partea Consiliului UE, introduce conceptul de „vehicul rezidual”. Conform propunerii actuale, vehiculele reziduale sunt cele cu o vechime de peste 15 ani. În această categorie vor intra autovehiculele cu defecțiuni majore la următoarele componente: motorul, transmisia, frânele, direcția. Plus autovehiculele care sunt considerate a fi la finalul duratei de viață (posibil în jur de 15 ani). Odată etichetate drept reziduale, aceste autovehicule nu vor putea fi supuse unor reparații semnificative. Ca urmare, soarta lor se va îndrepta spre o retragere din uz prin casare.
Prin programul „Green Deal,” Uniunea Europeană are ca scop reducerea emisiilor de carbon. În cadrul pachetului „Fit for 55”, una dintre măsurile importante este eliminarea treptată din circulație a autovehiculelor cu motoare cu ardere internă, recunoscute ca fiind printre cele mai poluante. Se urmărește reducerea emisiilor cu cel puțin 55% până în 2030. Noua legislație este într-un proces de elaborare, având ca obiectiv neutralitatea climatică a UE, până în anul 2050.
Propunerile din cadrul pachetului Fit for 55 au fost inițial prezentate și discutate la nivel tehnic în cadrul grupurilor de lucru ale Consiliului responsabile pentru domeniul de politică relevant. Ulterior, acestea au fost supuse dezbaterii ambasadorilor statelor membre UE în cadrul Coreper, pentru a pregăti terenul pentru acorduri între cele 27 de state membre.
Lăcrimioara ZOTA