Înfrângere pentru Știința Explorări în ultimul meci oficial din acest an - 8 ore în urmă
Despre adversara României din barajul pentru CM 2026 – o radiografie în cifre - 9 ore în urmă
„O jucărie pentru o bucurie”, un demers al CS Minaur - 10 ore în urmă
Remiză acasă pentru CSM Sighet cu prima clasată - 10 ore în urmă
Ultima noapte a lui Nichita Stănescu - 11 ore în urmă
Victorie fără dureri de cap pentru CS Minaur cu „lanterna roșie” - 12 ore în urmă
Festivalul „Cum e datina străbună”, la Sighetu Marmației - 12 ore în urmă
Concurs de Kendama pentru tineri, la Biblioteca Județeană „Petre Dulfu” Baia Mare - 14 ore în urmă
Pr. Adrian Dobreanu: Preocupările vieții ca motive care ne îndepărtează de chemarea lui Dumnezeu - 14 ore în urmă
Tinerii de la Liceul Tehnologic „Grigore C. Moisil” Târgu Lăpuș au avut parte de o experiență interactivă la Primăria Municipiului Baia Mare - 14 ore în urmă
Vor fi interzise reparațiile la mașinile mai vechi de 15 ani
Un viitor regulament, care așteaptă aprobarea atât din partea Parlamentului European, cât și din partea Consiliului UE, introduce conceptul de „vehicul rezidual”. Conform propunerii actuale, vehiculele reziduale sunt cele cu o vechime de peste 15 ani. În această categorie vor intra autovehiculele cu defecțiuni majore la următoarele componente: motorul, transmisia, frânele, direcția. Plus autovehiculele care sunt considerate a fi la finalul duratei de viață (posibil în jur de 15 ani). Odată etichetate drept reziduale, aceste autovehicule nu vor putea fi supuse unor reparații semnificative. Ca urmare, soarta lor se va îndrepta spre o retragere din uz prin casare.
Prin programul „Green Deal,” Uniunea Europeană are ca scop reducerea emisiilor de carbon. În cadrul pachetului „Fit for 55”, una dintre măsurile importante este eliminarea treptată din circulație a autovehiculelor cu motoare cu ardere internă, recunoscute ca fiind printre cele mai poluante. Se urmărește reducerea emisiilor cu cel puțin 55% până în 2030. Noua legislație este într-un proces de elaborare, având ca obiectiv neutralitatea climatică a UE, până în anul 2050.
Propunerile din cadrul pachetului Fit for 55 au fost inițial prezentate și discutate la nivel tehnic în cadrul grupurilor de lucru ale Consiliului responsabile pentru domeniul de politică relevant. Ulterior, acestea au fost supuse dezbaterii ambasadorilor statelor membre UE în cadrul Coreper, pentru a pregăti terenul pentru acorduri între cele 27 de state membre.
Lăcrimioara ZOTA
















