Ultima colectare gratuită de aparate electrice de la domiciliu din acest an în Baia Mare - 4 minute în urmă
18 decembrie – Ziua Minorităților Naționale din România - 57 minute în urmă
Prognoza meteo Maramureș – 18 decembrie 2025 - 2 ore în urmă
În Centrul Vechi din Baia Mare: O seară de colind autentic și tradiție, alături de Grupul Iza - 12 ore în urmă
Lecții de la polițiști pentru elevii de la Școala „Lucian Blaga” - 13 ore în urmă
In memoriam Antoniu Tiberiu Florian, sigheteanul omorât în Revoluția din decembrie 1989 - 14 ore în urmă
CSS Baia Sprie: rezultate impresionante la December Run 2025 - 14 ore în urmă
Elevii de la Liceul Internațional din Baia Mare, în vizită la Muzeul Tarnița din Băița - 14 ore în urmă
Parfumuri contrafăcute scoase la vânzare în parcare - 15 ore în urmă
Despre visul unei Filarmonici la Baia Mare - 15 ore în urmă
Vor fi interzise reparațiile la mașinile mai vechi de 15 ani
Un viitor regulament, care așteaptă aprobarea atât din partea Parlamentului European, cât și din partea Consiliului UE, introduce conceptul de „vehicul rezidual”. Conform propunerii actuale, vehiculele reziduale sunt cele cu o vechime de peste 15 ani. În această categorie vor intra autovehiculele cu defecțiuni majore la următoarele componente: motorul, transmisia, frânele, direcția. Plus autovehiculele care sunt considerate a fi la finalul duratei de viață (posibil în jur de 15 ani). Odată etichetate drept reziduale, aceste autovehicule nu vor putea fi supuse unor reparații semnificative. Ca urmare, soarta lor se va îndrepta spre o retragere din uz prin casare.
Prin programul „Green Deal,” Uniunea Europeană are ca scop reducerea emisiilor de carbon. În cadrul pachetului „Fit for 55”, una dintre măsurile importante este eliminarea treptată din circulație a autovehiculelor cu motoare cu ardere internă, recunoscute ca fiind printre cele mai poluante. Se urmărește reducerea emisiilor cu cel puțin 55% până în 2030. Noua legislație este într-un proces de elaborare, având ca obiectiv neutralitatea climatică a UE, până în anul 2050.
Propunerile din cadrul pachetului Fit for 55 au fost inițial prezentate și discutate la nivel tehnic în cadrul grupurilor de lucru ale Consiliului responsabile pentru domeniul de politică relevant. Ulterior, acestea au fost supuse dezbaterii ambasadorilor statelor membre UE în cadrul Coreper, pentru a pregăti terenul pentru acorduri între cele 27 de state membre.
Lăcrimioara ZOTA









