Se împlinesc opt ani de la plecarea la Domnul a Regelui Mihai I - 52 minute în urmă
Moșul a ajuns, încărcat de daruri, și la Sighet - 1 oră în urmă
A treia înfrângere consecutivă pentru CS Minaur, care a coborât pe locul 3 - 2 ore în urmă
Bărbat prins cu alcool cât pentru trei petreceri, acum în arest - 3 ore în urmă
Povestea completă a unui eșec - 3 ore în urmă
Controale pentru combaterea ilegalităților în transportul de mărfuri cu risc fiscal ridicat - 4 ore în urmă
Ziua Națională a României și 145 de ani de relații diplomatice între România și Franța- dublă sărbătoare celebrată la Marsilia - 4 ore în urmă
Zeci de kilograme de articole pirotehnice confiscate de polițiști în Baia Mare - 5 ore în urmă
Copiii Ansamblului „Florile Chioarului” din Săcălășeni, vizitați de Moș Nicolae - 6 ore în urmă
„Întâlnire între prietenii naturii”: Educație ecologică prin joc și culoare la Școala Gimnazială „Alexandru Ioan Cuza“ din Baia Mare - 6 ore în urmă
Imagini deosebite pe calea ferată în Maramureș: Garnitură modernă din Ucraina în nordul județului! Răspunsul oficialilor Căilor Ferate din România!
Imagini deosebite pe calea ferată în Maramureș: Garnitură modernă din Ucraina în nordul județului! Răspunsul oficialilor Căilor Ferate din România!
O garnitură feroviară modernă a ajuns în stația CFR din Sighetu Marmației, marți, 14 martie. A venit dinspre Ucraina și este vorba despre un automotor de probă. Totuși, este cel mai modern din istorie, spun sighetenii.
Momentul istoric
„Un nou eveniment important a avut loc în Sighet. În gara orașului a ajuns cel mai modern tren de călători care a fost pe aici de 150 de ani de când există calea ferată și anume un automotor diesel tip DPKR-3 de producție ucraineană aparținând companiei de căi ferate din Ucraina (UZ). Trenul a venit pe traseul Rakhiv – Valea Vișeului – Sighet pe linia cu ecartament larg (1520 mm) încălecată cu linia cu ecartament normal (1435 mm)”, arată profesorul Sorin Hotea.
Răspunsul CFR
Oficialii CFR Infrastructură arată că ar fi vorba despre un tren de probă. „Căile Ferate din Ucraina ne-au informat oficial asupra faptului că, în perioada 27 martie 2023 – 10 mai 2023, vor închide în totalitate linia de cale ferată de pe teritoriul ucrainean până la stația Rahău (granița cu România) pentru lucrări de reparații. În contextul în care în perioada martie – mai pe teritoriul ucrainean nu vor mai circula trenurile, reprezentanții UZ au solicitat în data de 9 martie 2023 ca un automotor de probă să circule în data de 14.03.2023, pe relația Rahău – Valea Vișeului – Sighetu Marmație, urmând ca după finalizarea lucrărilor de reparații la linia de cale ferată de pe teritoriul ucrainean să prelungească actuala trasă a celor două perechi de trenuri (753/754 și 755/756) pe relația Rahău – Valea Vișeului până la Sighetu Marmației”, arată pentru DirectMM.ro Oana Brânzan, purtătorul de cuvânt al CFR Infrastructură.
Legătura cu Ucraina
Vă reamintim faptul că, stația feroviară de frontieră Valea Vișeului (RO) a fost redeschisă de SRCF Cluj încă din data de 12.10.2022, iar Căile Ferate Ucrainene au pus în circulație primele 2 garnituri de călători, pe relația Rahău – Valea Vișeului, în data de 17.01.2023 și alte două trenuri începând cu data de 18.01.2023.
C.Ț.
Foto, Video – Sorin Hotea


















