Colonia Pictorilor Baia Mare va găzdui Sesiunea internațională de comunicări științifice studențești „Nord – Perspective interdisciplinare”, ediția a VI-a - 9 ore în urmă
Un jucător U20 de la CSM Știința Baia Mare este convocat la Naționala de Rugby a României - 9 ore în urmă
Se investesc 10,9 milioane de euro pentru reabilitarea, modernizarea și dotarea școlilor speciale din județ, educația fiind o prioritate pentru Consiliul Județean Maramureș în mandatul lui Ionel Bogdan - 9 ore în urmă
Ziua Lacului Albastru, sărbătorită în 25 mai - 11 ore în urmă
Care este stadiul proiectelor pentru construirea Spitalul de îngrijiri paliative și a grădiniței din curtea bisericii „Nașterea Domnului” din Baia Mare - 12 ore în urmă
Autismul văzut de aproape la Festivalul „Aproape” - 14 ore în urmă
Editorialul de miercuri: Contele Teleki Sándor și castelu-i de la Coltău - 15 ore în urmă
Azi se sărbătorește Ziua Internațională a Familiei - 15 ore în urmă
În Baia Mare va avea loc Simpozionul Științific Național „Patrimoniul Natural”, ediția a VII-a - 15 ore în urmă
Borcutul pulsatoriu de la Poiana Botizii – „freshul” de minerale - 16 ore în urmă
România pitorească, varianta feroviară: Calea ferată maramureșeană dă naștere la bizarerii în nordul județului! CFR și dovada extremă de abilitate!
România pitorească, varianta feroviară: Calea ferată maramureșeană dă naștere la bizarerii în nordul județului! CFR și dovada extremă de abilitate!
Situație cel puțin ciudată în nordul Maramureșului, miercuri, 22 februarie 2023. Ucrainenii au trimis, ca test, un tren, pe relația redeschisă între cele două țări, iar de aici s-au iscat situații, să le spunem, neobișnuite.
Moment istoric azi, 22 februarie 2023: pe calea ferată Câmpulung la Tisa (frontiera cu Ucraina) – Sighet a trecut un tren ucrainean după mai bine de 15 ani de când acest tronson de cale ferată (CFR 411 sau 429) a fost abandonat. Au fost mici surprize, dar trenul a ajuns cu bine în gara Sighet și a plecat mai departe spre Valea Vișeului.
„România anului 2023: trenul din Ucraina nu a încăput pe sub firele trase aiurea în ultimii 15 ani. Nebunia asta e pe toate străzile. Încercați să numărați câte cabluri și fire sunt pe tot locul. Probabil jumătate sunt nefolosite, dar pe cine interesează. Nu mai zic că după nici un km s-a oprit trenul pentru că abia a încăput pe lângă niște mașini parcate aiurea…”, arată profesorul Sorin Hotea, din Sighetu Marmației.
În 9 noiembrie 2022, SRCF Cluj arăta că va continua programul de reparații la infrastructura feroviară, lucrări care au drept scop fluidizarea traficului feroviar transfrontalier pe relația Teresva (UZ) – Câmpulung la Tisa (CFR) – Sighetu Marmației – Bocicoi – Valea Vișeului (CFR) – Berlibas (UZ), în prezent fiind în derulare reparațiile pe linia cu ecartament larg, de la punctul de frontieră Teresva (UZ) – Câmpulung la Tisa (CFR) – Sighetu Marmației – Valea Vișeului, lucrări estimate a se finaliza până la finalul anului.
Anul, 2022. Doar că, iată, noroc cu inventivitatea debordantă a lucrătorilor CFR, altfel trenul nu zădărnicea printre cablurile care atârnau!… Probabil și vremea a fost mai capricioasă!…
Ca actualizare, persoane implicate în aceste activități CFR arată pentru DirectMM.ro că ar fi vorba doar de un singur vagon venit din Ucraina, pentru a măsura ecartamentul din România, întrucât diferă dimensiunea celui din țara noastră cu cel din țara vecină și că în vagon nu se aflau persoane. Mai mult, vagonul ucrainean este mult mai înalt, ca atare s-a făcut loc prin metoda din imagini, pentru ca vagonul să poată să își ducă la capăt inspecția. Factorii implicați dau asigurări că vagoanele care vor veni cu persoane nu vor fi atât de înalte. Chiar și așa, oficialii CFR au de lucru mult pentru a degaja păienjenișul de cabluri, de fire, care atârnă pe acel tronson de cale ferată, pentru a preîntâmpina orice posibil incident nedorit. Așadar încă se lucrează!… La ora 14.07, situația era, pe acel tronson, remediată deja!
C.Ț.
Foto / Video – Sorin Hotea