Tradiții și obiceiuri în ziua de Sfântul Gheorghe - 21 minute în urmă
Cine a obținut premii în cadrul Festivalului-concurs de cântec francofon „Chants, sons sur scène”, ediția a XXIII-a – etapa regională - 25 minute în urmă
Pe 23 aprilie se sărbătorește mondial cartea, drepturile de autor și bibliotecarul - 1 oră în urmă
La Muzeul Satului din Baia Mare se vernisează expoziția de fotografie „Paște în Maramureș – Întoarcerea la Tradiții” - 2 ore în urmă
Azi îl prăznuim pe Sfântul Mare Mucenic Gheorghe, Purtătorul de biruință - 3 ore în urmă
Sportivii din cadrul C.S. Condor Baia Mare, pe podium la Campionatul mondial de Karate-Shotokan din Bulgaria - 3 ore în urmă
Jocul care merită mai multă apreciere: Sic Bo - 11 ore în urmă
Conversație despre „Importanța vieții cotidiene” cu elevii Școlii Gimnaziale Cicârlău - 11 ore în urmă
S-a făcut preselecția „Miniursulețului de aur” pentru „Ursulețul de aur” - 13 ore în urmă
Proiect de lege: Medicamentele contraceptive vor putea fi prescrise și persoanelor neasigurate - 15 ore în urmă
Muzeul Județean de Artă «Centrul Artistic Baia Mare» este partener al Universității John Hopkins din New York
Muzeul Județean de Artă «Centrul Artistic Baia Mare» este partener al Universității John Hopkins din New York în cadrul programului masteral de Studii Muzeale al universității americane.
Conceptul de bază al programului este explorarea și definirea comunităților și determinarea rolului instituției muzeale în cadrul comunității din care face parte. Cele patru muzee alese sunt: Muzeul Judeţean de Artă «Centrul Artistic Baia Mare», Memorial Museum of E. Veidenbaums “Kalāči”, Liepa Parish, Letonia, QUAD – Derby City Museums, Marea Britanie, Herrnhut Ethnographic Museum, Leipzig, Germania.
În perioada ianuarie-mai 2021 aceștia vor analiza specificul fiecărei instituții, vor studia diverse tehnici și abordări ale implicării muzeului în activitățile categoriilor sale de public și vor dezvolta un plan de acțiune pentru comunitățile identificate.
În etapa actuală muzeul băimărean a stabilit că se va concentra, în plan local, asupra organizațiilor non-profit, a celor de tineret, a comunității academice și a unei categorii de populație defavorizată.
Reprezentanții muzeului de artă vor lua contact direct cu modelul muzeologiei americane, construit pe încrederea în mecanismele de auto-reglare a pieței și pe favorizarea inițiativei antreprenoriale.