Share
Iată-i pe tinerii maramureșeni care au luat 10 la Bacalaureat; vezi cum s-au pregătit și ce planuri de viitor au

Iată-i pe tinerii maramureșeni care au luat 10 la Bacalaureat; vezi cum s-au pregătit și ce planuri de viitor au

În acest an, patru tineri din Maramureș au obținut nota maximă la examenul de Bacalaureat.

Este vorba despre Ioana-Mirela Mihalca, Vlad Robu (Colegiul Național „Vasile Lucaciu” Baia Mare), Crina Tămaș (Colegiul Național „Dragoș Vodă” Sighetu Marmației) și Daniela Dan (Colegiul Economic „Nicolae Titulescu” Baia Mare). DirectMM.ro a luat legătura cu ei, aflând cum s-au pregătit și ce au de gând să facă în continuare.

Pentru început, am vorbit cu Ioana-Mirela Mihalca, care spune că „munca pentru examenul de bacalaureat însumează eforturi susținute, derulate pe parcursul celor doisprezece ani de școală. Nu m-am pregătit niciodată intens, în mod special pentru acest examen, ci am încercat să ascult sfaturile profesorilor de-a lungul timpului. Dumnealor le datorez, în mare parte, acest pas spre succes și doresc să mulțumesc pe această cale corpului didactic al Colegiului Național „Vasile Lucaciu” care a avut grijă să ne insufle atât cunostințele teoretice necesare, cât și valori morale, intervenind, prin procesul de predare, în dezvoltarea noastră profesională și personală.

Ca să fiu sinceră, nu mă așteptam niciodată să ajung la acest rezultat, chiar dacă mă descurcam bine la materiile de examen. Am evitat să am așteptări foarte mari, deoarece nota obținută la acest examen nu este relevantă pentru admiterea la facultatea pe care doresc să o urmez, motiv pentru care aveam impresia adeseori că neglijez pregătirea pentru bacalaureat. În ceea ce privește planurile mele de viitor, acestea includ urmarea studiilor Universității de Medicină și Farmacie”.

Vlad Robu este cunoscut deja ca fiind un foarte bun matematician, participând de-a lungul anilor la numeroase concursuri și, bineînțeles, obținând premii.

„Nu pot să spun că m-am pregătit foarte intens pentru bac. Până să se închidă școlile în martie încă aveam în fața mea mai degrabă cărțile de pregătire pentru olimpiada de matematică decât caietele de română. Și în perioada în care a fost starea de urgență tot la matematică am lucrat cel mai mult, în speranța că se vor organiza cândva, cumva etapele olimpiadei, chiar și online. Până la urmă, nici până acum nu s-a mai făcut nimic în acest sens și la un anumit moment dat, spre finalul lui mai, mi-am zis să las baltă cărțile de mate și să mă apuc de învățat la română.

O lună s-a dovedit suficientă pentru a reparcurge operele care intrau în programă. Am avut și avantajul că majoritatea le-am mai învățat în trecut, încă de prin clasa a X-a, deci recapitularea nu a fost foarte grea, dacă e să ignorăm alte aspecte psihologice (pe care sincer nu îmi place să le recunosc, cu toate că știu că există), precum nesiguranța că o anumită poezie nu am parcurs-o bine sau că vom primi la examen ceva neobișnuit.

La fizică am lucrat, totuși, constant pe parcursul anului. Știam că, așa cum e și la mate, altfel nu va ieși bine decât dacă rezolv probleme aproape în fiecare zi. În plus, mi-a făcut plăcere să lucrez la fizică. Pentru proba de matematică nu mi-am făcut deloc griji și a venit ca un bonus vestea că o pot echivala cu rezultatele pe care le-am obținut în liceu la concursurile de mate. Dacă m-am așteptat să obțin aceste note? La mate știam deja nota căci mi-a fost echivalată și la fizică eram aproape sigur că voi lua 10, mai ales pentru că mă verificasem cu alți colegi deja; am spus și „aproape” pentru că mereu trebuie să las loc posibilității să nu fi avut o redactare tocmai pe placul corectorilor. În sfârșit, nu a fost cazul. La română, sincer, nu mă tare așteptam să iau 10, tocmai pentru că acolo contează și redactarea și orice greșeală de ortografie sau gramatică se ia în considerare. În plus, terminasem la limită și concluzia de la eseu nu am scris-o întocmai cum aș fi vrut când am început să rezolv subiectul al III-lea. Până la urmă, se pare că nici aici nu a fost nevoie să mă gândesc la scenarii rele.

Mai departe voi merge în București, la Facultatea de Matematică. Vreau să studiez matematica la un nivel cât mai înalt, întâi pentru că îmi place nespus de mult, apoi pentru că știu că mă va ajuta în viață în oricare din drumurile pe care aș vrea să le urmez: cercetător sau profesor de matematică sau chiar să-mi continui studiile spre astrofizică sau științele Pământului. Nu pot să închei fără să le mulțumesc tuturor profesorilor pe care i-am avut pe parcursul acestor 12 ani. De la fiecare am avut multe de învățat și asta nu se limitează numai la domeniul pe care mi l-au predat în școală. Sună evident, dar nu ajungeam cel care sunt acum dacă nu îmi erau alături familia, toți colegii și toți dascălii cu care m-am întâlnit și cu care m-am cunoscut începând din copilărie până acum când, cu melancolie privesc în spate și cu nerăbdare aștept să văd pe unde mă va mai purta viața”, spune Vlad Robu.

Crina Tămaș spune că a învățat în mod activ și i-ar plăcea să le arate și altora cum să facă asta, pentru a ajunge la astfel de rezultate. „Mereu mi-a plăcut să învăț în mod activ. La ore îmi plăcea să fac notițe pe marginea caietului, să desenez steluțe după care să scriu unele curiozități sau lucrurile interesante despre subiect și să subliniez cu cele mai colorate markere informația. Pot spune că pregătirea pentru examenul de bacalaureat nu a început în aceeași zi cu începerea clasei a XII-a. Nu am dorit să iau meditații în particular, întrucât voim să-mi demonstrez că sunt capabilă să iau note bune pe baza propriilor străduințe. Adevarata pregătire a început undeva prin aprilie. Mi-am cumpărat multe post it-uri colorate, markere, îmi făceam semne pe cărți și pe caiete, precum și multe notițe.

Cărțile din care am învățat nu sunt nici pe departe niște cărți îngrijite, cu foi imaculate. Dimpotrivă, majoritatea materialelor folosite au ajuns sa fie pătate de cerneala și cafea. Am încercat să fiu flexibila, să reușesc să învăț la orice oră și să-mi pot schimba mediu de învățare. Am învățat în camera mea, pe un scaun comod, aproape de geam. Am învățat în living cu laptopul în față și cu masa de 12 persoane plină de cărți. Repetam prin bucătărie în timp ce îmi pregăteam o gustare sau în fața biroului, pe care îl umpleam cu trandafiri și fițuici, pe care adesea le lipeam pe ușile dulapurilor. Deseori mă asemănăm cu Liviu Rebreanu, îmi făceam o cafea în jurul orei 22.00, care să-mi stârnească imaginația și să o țină trează până în jurul orei 03.00.

În niciun caz nu m-am așteptat la nota aceasta. La logică știam că am rezolvat totul în conformitate cu baremul. La istorie și romană lucrurile stăteau complet altfel. Subiectivitatea mă îngrijora. Nici măcar nu percepeam o medie atât de mare. Țelul meu era sa trec de 9.50, iar rezultatele au fost peste așteptări.

Îmi doresc să urmez cursurile Facultății de Litere, specializarea română-franceză, în cadrul UTCN Baia Mare, iar în viitor sper să reușesc să profesez în calitate de cadru didactic. De asemenea, mi-ar plăcea să-mi folosesc timpul liber pentru a crea un cont de Instagram cu ajutorul căruia să-i ajut și pe alții să ajungă la astfel de rezultate”, a declarat Crina Tămaș.

La fel ca ceilalți performeri, Daniela Dan spune că, deși a învățat constant, nu se aștepta la acest rezultat.

„M-am așteptat la note mari, dar nu să obțin media 10. Încă nu îmi vine să cred că am reușit această performanță. În ceea ce privește pregătirea, a fost o munca continuă și prin această cale aș dori să le mulțumesc și profesorilor care m-au îndrumat.

Pe viitor mi-aș dori să urmez profilul Informatică economică în cadrul Facultății de Științe din Baia Mare”, mărturisește absolventa de la CENT.

L.C.H

2 Comentarii în această postare

  1. Exceptand o mentiune apartinand unei eleve…au luat sau by meditatii private si cu ce costuri? De ce intreb….

    Răspunde

Lasă un comentariu