9 mai, o triplă sărbătoare pentru români - 24 minute în urmă
Se apropie termenul limită pentru depunerea declarației unice 2024 - 1 oră în urmă
Vaccinul împotriva „Covid 19”, al Companiei AstraZeneca va fi scos de piața globală - 5 ore în urmă
Elevi de la „Șincai” premiați la Olimpiada Națională de Științe Socio-Umane - 5 ore în urmă
A fost implementată prima legislație dedicată combaterii violenței împotriva femeilor - 5 ore în urmă
Baia Mare, în topul celor mai poluate orașe din Europa - 5 ore în urmă
Safety Cash. Sancțiuni de peste 200.000 de lei, în urma a 52 de controale efectuate de polițiști - 6 ore în urmă
Control judiciar sau arest la domiciliu. Aproape 100 de persoane sunt supravegheate de polițiști - 6 ore în urmă
Cine a obținut premii în cadrul concursului de eseuri „Mineralele din viața noastră” - 6 ore în urmă
Arhim. Macarie Motogna, starețul Mănăstirii Rohia, 30 de ani de slujire preoțească - 7 ore în urmă
Cum arătau primele taxiuri din Baia Mare. Mașinile Pobeda erau de producție rusească
Mașinile marca Pobeda erau produse în Uniunea Sovietică, la uzina Gorkovski Avtomobilnîi Zavod (Uzina Molotov). Mașina a fost concepută și proiectată în anii ’40 ca model foarte robust având un motor în patru cilindri. Numele se traduce „Victoria”.
În 1956 au ajuns în România primele astfel de autovehicule, cinci dintre ele ajungând în Baia Mare, pentru taximetrie. Momentul a fost marcat în ziarul local „Pentru socialism”, care scria:
„Și pe străzile orașului Baia Mare, ca și în numeroase alte orașe de pe cuprinsul patriei noastre au început să circule noile taxiuri de stat, marca Pobeda. Acum, și cetățenii comuniști băimăreni pot să apeleze la aceste taxiuri de stat, care asigură posibilități de deplasare rapide, comode și ieftine”, citează Robert Cotos pe rețelele sociale.
Până la sfârșitul anilor 1960, era unul din cele mai răspândite modele de taxiuri în România. Erau atât de răspândite, încât expresia „am venit cu Pobeda” echivala cu „am venit cu un taxi”.
Războiul din Rusia ar putea readuce la viață Pobeda
Potrivit Infofinanciar, Ministrul Industriei și Comerțului al Federației Ruse, Denis Manturov, a anunțat că este gata să readucă la viață mașinile sovietice, Volga și Pobeda. Motivul pentru care rușii iau asta în calcul este acela că de la începerea războiului, mai multe companii auto și-au oprit producția și importurile în Rusia.
Mașinile Pobeda au fost produse între 1946 și 1958, iar Volga a fost produsă din 1956, venind ca un înlocuitor pentru Pobeda. În 2008, firma producătoare GAZ a încercat să reînceapă producția de serie a mașinii Volga Siber, dar producția a fost redusă din cauza cererii scăzute.