Share
Conducerea Spitalului Județean Baia Mare mulțumește pacienților și aparținătorilor pentru înțelegerea privind restricțiile impuse în unitatea medicală

Conducerea Spitalului Județean Baia Mare mulțumește pacienților și aparținătorilor pentru înțelegerea privind restricțiile impuse în unitatea medicală

Dr. Vasile Pop, manager interimar al Spitalului Județean de Urgență ”Dr. Constantin Opriș” Baia Mare aduce mulțumiri tuturor celor care au înțeles că restrițiile impuse la nivelul unității medicale au în continuare un dublu scop, acela de a proteja sănătatea pacienților internați, dar și a cadrelor medicale, sanitare și auxiliare care își desfășoară activitatea în instituția sanitară.

Drept dovadă, de la începutul lunii martie și până în prezent, niciun angajat al Spitalului Județean de Urgență ”Dr. Constantin Opriș” nu a fost infectat cu noul coronavirsul SARS-CoV-2, niciun pacient nu a contractat virusul în spital, iar unitatea medicală nu s-a aflat nicio zi în carantină.      

”Deși restricțiile privind accesul vizitatorilor în unitate sunt aplicate și în prezent, menținerea acestora are, în continuare, scopul de a proteja în continuare populaţia şi a preveni apariţia unor focare de infecţie. În ceea ce privește decizia de a se interzice pachetele cu alimente pe toată perioada internării, fiind permis să se aducă pacienților doar obiecte de uz personal, măsura a fost luată din aceleaşi raţiuni de prevenire a răspândirii bolii, dar şi pentru prevenirea apariţiei unor simptomatologii digestive, care ar putea ridica suspiciuni cu privire la prezenţa unei infecţii în rândul pacienţilor internaţi. Pachetele se pot lăsa și acum la poarta principală de acces în spital, la reprezentanții serviciului de pază, existând două intervale orare pentru predarea acestora”, a declarat managerul-interimar, dr. Vasile Pop.

Au existat unele plângeri privind faptul că aparținătorii au fost nevoiți să aducă bolnavilor, în cursul lunilor martie – aprilie (când era starea de urgență), scutece de unică folosinţă (pampers). Potrivit legislaţiei în vigoare, unitatea sanitară este obligată să suporte din suma contractată pentru furnizarea de servicii medicale toate cheltuielile necesare pentru rezolvarea cazurilor, iar cheltuielile cu acele consumabile sunt acoperite de CAS. Însă, în cursul lunilor martie – aprilie 2020 au fost afectate importul sau livrarea unor produse, printre care şi scutecele de unică folosinţă. Pentru o scurtă perioadă, şi în cazul Spitalului Județean de Urgență ”Dr. Constantin Opriș” Baia Mare, s-au constatat întârzieri în primirea lor de la furnizori şi au fost cazuri de aparţinători care le-au adus pentru pacienţi, explică reprezentanții spitalului.

„În ce priveşte comunicarea unor date despre pacienţi, amintim că, potrivit Legii nr. 46/2003: „toate informaţiile privind starea pacientului, rezultatele investigaţiilor, diagnosticul, prognosticul, tratamentul, datele personale sunt confidenţiale” şi “informaţiile cu caracter confidenţial pot fi furnizate numai în cazul în care pacientul îşi dă consimţământul explicit sau dacă legea o cere în mod expres.” Aşadar, asistentul medical nu poate să comunice diverse date despre pacienţii internaţi, la solicitările telefonice ale unor aparţinători, medicul fiind cel în măsură să explice – persoanei îndreptăţite – orice informaţie privind evoluţia stării de sănătate a unui pacient.

În final, mai arătăm că niciuna din măsurile restrictive luate în cadrul Spitalului Județean de Urgență Baia Mare nu a fost o opţiune pentru noi, ci mijloacele de prevenţie specială aplicate de către conducerea Spitalului s-au realizat în baza actelor normative emise în acest sens. Aşa cum am arătat şi în comunicările anterioare, Spitalul Județean Baia Mare își cere scuze pentru măsurile drastice adoptate, însă au fost acțiuni necesare pentru prevenirea răspândirii COVID-19”, a mai declarat managerul-interimar.

Lasă un comentariu