„Pomul Raiului”, la Filiala Traian a Bibliotecii Județene - 4 ore în urmă
Moștenirea lui Ilie Lazăr a fost cinstită la Giulești cu personalități marcante ale culturii și istoriei - 6 ore în urmă
Restricții de circulație în Baia Mare pentru desfășurarea paradei colindătorilor din cadrul evenimentului „Crăciun în Maramureș” - 6 ore în urmă
CSM Sighet vine cu trei puncte de la Bihorul Beiuș - 7 ore în urmă
16 decembrie 1989 – Începutul Revoluției Române - 7 ore în urmă
Workshop-ul „Comunicarea- de la transmitere la relație. O aplicare în leadership” a avut loc la Facultatea de Litere a Centrului Universitar Nord Baia Mare - 8 ore în urmă
CS Minaur și-a aflat adversara din sferturile Cupei României - 9 ore în urmă
Sunteți invitați la lansarea volumului „Troițele din județul Maramureș- Un tezaur de artă populară uitat” - 9 ore în urmă
Noi cete de colindători au poposit la Catedrala Episcopală din Baia Mare - 9 ore în urmă
Cercetări într-un dosar de zoofilie în Maramureș - 9 ore în urmă
Un patriot cu buget de Hollywood
Acest om fascinează, dar nu neapărat într-un sens pozitiv. Într-o combinație de teatru absurd și marketing politic de bâlci, George Simion reușește din nou să atragă atenția publicului. Și nu printr-un program coerent de guvernare, ci printr-un contract de lobby înregistrat în SUA, estimat la nu mai puțin de 1,5 milioane de dolari.
Contractul, semnat de Marius Lulea, prim-vicepreședinte AUR, și depus oficial la Departamentul de Justiție al SUA, vizează promovarea lui George Simion în cercurile politice și media de peste ocean, prin firma BGD Legal & Consulting LLC.
Simion și AUR neagă cu înverșunare existența contractului și jură pe toate rețelele sociale că nu s-au cheltuit bani. Totuși, Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) a declanșat o verificare oficială. Scopuleste să afle dacă nu cumva acești bani provin chiar din subvențiile publice primite de partid, adică bani de la contribuabili.
Potrivit Legii nr. 334/2006 privind finanțarea partidelor politice, utilizarea fondurilor publice pentru servicii de lobby în străinătate, fără o justificare transparentă și legală, constituie o ilegalitate gravă.
Declarațiile politice nu au întârziat:
– „Nu poți cere încrederea românilor și în același timp să cheltui bani pe imagine personală la Washington. E un gest de impostură politică”, a spus un deputat USR.
– „Dacă Simion crede că o campanie de PR în America îl face președinte, atunci clar că nu înțelege nimic din democrația românească”, a scris pe Facebook senatorul PNL Cristian Achim.
– „E o palmă dată tuturor românilor care trăiesc cu salarii de mizerie. În loc să investească în comunități, George Simion își lustruiește ego-ul în dolari”, a comentat liderul POT, Anamaria Gavrilă.
În loc de idei și soluții pentru România, AUR pare că oferă mai degrabă un spectacol de propagandă externă. Nu e clar ce ar trebui să înțeleagă un alegător din Maramureș dintr-un lobby pe Capitol Hill, dar poate că nici nu trebuie. Ce este clar, însă, e că adevăratul patriotism nu se face pe ascuns, cu dolari cheltuiți în străinătate, ci cu responsabilitate și transparență.
Vasile Petrovan
















