Municipiul Baia Mare demarează lucrări de modernizare pentru bulevardele Unirii și Traian - 1 oră în urmă
În Fărcașa va avea loc competiția de Karate Do Shotokan „Cupa Toamnei 2025”- ediția a III-a - 2 ore în urmă
18 elevi de la Școala Gimnazială „Vasile Alecsandri” Baia Mare au participat la competiția de abilități individuale la baschet și fotbal - 2 ore în urmă
„Fără discriminare”- o activitate despre respect și prietenie pentru elevii băimăreni, la Centrul Rivulus Pueris - 2 ore în urmă
ISU Maramureș, instruire pentru intervenții la autobuze electrice - 2 ore în urmă
Gest de suflet: Un suman tradițional a fost donat Muzeului de Etnografie și Artă Populară Maramureș - 3 ore în urmă
Elevele Raluca Chira și Sofia Dragoș de la Școala Populară de Artă Baia Mare, premiul I la Festivalului Interjudețean de Folclor „Dragu-mi-i Cântu’ și Jocu’” - 3 ore în urmă
După patru înfrângeri la rând, Știința Explorări joacă pe terenul vicecampioanei - 3 ore în urmă
În Șomcuta Mare: Peste 600 de sportivi din toată Transilvania vor participa în weekend la ”Cupa Shall We Dance” - 3 ore în urmă
Proiect de lege cu reguli dure pentru șoferi și contribuabili - 4 ore în urmă
Unde este România pe harta industriei auto europene?
Privind harta producției de automobile din Europa, România ocupă un loc care poate fi considerat modest, dar cu semnificație strategică: 560.102 autoturisme produse în 2024, ceea ce reprezintă aproximativ 4,91% din producția europeană. În timp ce țări precum Germania, Spania sau Cehia domină topurile, cu milioane de mașini produse anual, România se află în zona de mijloc, ușor mai sus decât Polonia și Ungaria.

Acest context ne arată câteva aspecte esențiale despre industria auto românească. În primul rând, România are o bază industrială funcțională și recunoscută internațional, cu uzine precum Dacia și Ford, care contribuie nu doar la economia locală, ci și la imaginea României în industria europeană.
Pe de altă parte, poziția României în clasament reflectă și anumite provocări structurale. Lipsa unor investiții consistente în tehnologie de ultimă generație, automatizări avansate sau cercetare-dezvoltare pentru vehicule electrice poate face diferența între a rămâne un producător mediu și a urca în topul european.
Totuși, România are un avantaj competitiv major. Costurile mai scăzute ale forței de muncă, o poziție geografică strategică și experiența acumulată în decenii de producție auto. Dacă autoritățile și mediul privat vor investi inteligent în modernizarea uzinelor și în atragerea de tehnologii verzi, România ar putea să-și crească semnificativ cota pe piața europeană, transformând producția auto într-un pilon solid al economiei.
În concluzie, harta producției auto europene ne amintește că România nu este nici pe margine, nici în frunte, ci într-un punct intermediar care poate fi transformat prin strategie și investiții.
Vasile Petrovan















