Maramureșenii au dat culoare celei de-a III-a ediții a evenimentului „România 1000” - 58 minute în urmă
Victorie la 20 de goluri diferență a „tricolorelor” în al doilea meci din grupele principale ale Campionatului Mondial - 1 oră în urmă
Se împlinesc opt ani de la plecarea la Domnul a Regelui Mihai I - 3 ore în urmă
Moșul a ajuns, încărcat de daruri, și la Sighet - 3 ore în urmă
A treia înfrângere consecutivă pentru CS Minaur, care a coborât pe locul 3 - 4 ore în urmă
Bărbat prins cu alcool cât pentru trei petreceri, acum în arest - 5 ore în urmă
Povestea completă a unui eșec - 5 ore în urmă
Controale pentru combaterea ilegalităților în transportul de mărfuri cu risc fiscal ridicat - 6 ore în urmă
Ziua Națională a României și 145 de ani de relații diplomatice între România și Franța- dublă sărbătoare celebrată la Marsilia - 6 ore în urmă
Zeci de kilograme de articole pirotehnice confiscate de polițiști în Baia Mare - 8 ore în urmă
Greva spontană de la URBIS a generat o subită zi a mersului pe jos
Astăzi, șoferii de la URBIS Baia Mare au declanșat o grevă spontană și niciun mijloc de transport în comun nu a mai plecat pe rutele zilnice. Astfel, 4 noiembrie a devenit un fel de ”zi a mersului pe jos”. Sindicaliștii cer să li se plătească zilele de sâmbătă și duminică și demisia directorului general Ioan Pop, în care și-au pierdut încrederea.
Greva e spontană, toți au oprit lucrul si cer demisia directorului general. Oamenii sunt nemulțumiți de mai multe lucruri. Unul a fost legat de introducerea programului de lucru fracționat – neprevăzut în contractul colectiv de muncă – și doar discuția de la primărie a făcut ca decizia să nu fie aplicată. Sindicaliștii mai cer ca să le fie plătite orele lucrate sâmbăta și duminica. Oamenii și-au pierdut încrederea în directorul general și nu mai doresc să discute cu el – rezumă liderul de sindicat de la URBIS, Gavril Ciceo, nemulțumirile angajaților. Și adaugă că sunt presiuni mari dinspre conducere, inclusiv asupra sa.
Managerul general Ion Pop susține că a dorit doar un episod-pilot în care să se încerce programul fracționat de lucru, pentru a vedea cum decurg lucrurile, dar nu a mai apucat să-l experimenteze. În privința plății zilelor de sâmbătă și duminică, el susține că, în urmă cu vreo 10 zile, a trasat sarcină directorului economic și chiar lui Gavril Ciceo – care nu e doar lider sindical, ci și șef de serviciu – să se intereseze la ITM și unde mai cred ei de cuviință, ca să afle cum se pot plăti legal aceste zile. Și că nu se opune acestei cerințe a sindicaliștilor, atâta vreme cât plățile se fac legal. Despre demisie, Ioan Pop a fost ferm: ”Nu șoferii m-au pus director, nu ei pot să mă dea jos. Eu am aici un contract clar de management”.
Angajații spun că nu reiau activitatea până nu se rezolvă toate problemele. Din pozițiile prezentate de cele două părți ar rezulta că problema programului fracționat e rezolvată, iar pentru cea a plății orelor lucrate sâmbăta și duminica există un acord de principiu (rămânând de găsit o formulă legală pentru așa ceva). Ireconciliabilă rămâne problema demisiei managerului general. Ceea ce ar însemna că mijloacele de transport în comun rămân pe loc, iar călătorii – pe jos.
Intervenția de la prânz a municipalității – care s-a situat pe aceeași poziție cu sindicaliștii, respectiv demisia managerului Ion Pop – pare să fi calmat pe moment lucrurile și a condus la reluarea curselor URBIS.















