Bărbat căutat pentru distrugere, prins de jandarmi în albia Săsarului - 35 minute în urmă
Preasfințitul Părinte Timotei Sătmăreanul a slujit la Mănăstirea „Sfinții Apostoli Petru și Pavel” Bixad - 2 ore în urmă
Pregătiri pentru Cupa Minerul – luni se trag la sorți grupele - 3 ore în urmă
Concertul de colinde „Colindăm Pruncului Preasfânt” a avut loc la biserica Parohiei Ortodoxe „Nașterea Maicii Domnului” din Satu Mare - 3 ore în urmă
Concert inedit de muzică pop-clasic la Centrul de Tineret ZborHub din Baia Mare - 3 ore în urmă
Școala Gimnazială „Octavian Goga” Baia Mare a găzduit Târgul de Crăciun „Povești lângă bradul de Crăciun”- ediția a III-a - 5 ore în urmă
Băimăreanca Lotti Dărăbuș a reprezentat România la Festivalul Internațional „Riga Symphony” desfășurat în Letonia - 6 ore în urmă
Gânduri de seară – Pentru cei ce știu să asculte - 6 ore în urmă
Mara Popov de la Insieme Music School a câștigat Marele Trofeu și Trofeul secțiunii Pop Românesc în cadrul Festivalului Național de Interpretare „Cântul Banatului” din Timiș - 6 ore în urmă
Premiul I al concursului “De Nașterea Domnului”, câștigat de elevii Liceului „Bogdan-Vodă” din Vișeu de Sus - 6 ore în urmă
Despre ajutorul de deces pe durata stării de urgență
Casa Județeană de Pensii (CJP) Maramureș vine cu precizări referitoare la plata ajutorului de deces pe durata stării de urgență.
Conform art.XIX din OUG nr.32/2020, în cazul decesului asiguratului, pensionarului sau al unui membru de familie al acestora, care nu era asigurat ori pensionar, ajutorul de deces se acordă și se plătește pe baza următoarelor documente transmise, în copie, cu poșta, pe fax sau e-mail:
- cerere acordare ajutor deces, conform modelului prevăzut în Anexa nr.11 la H.G.nr.257/2011 ;
- certificat deces (copie);
- act identitate solicitant (copie);
- dovada cheltuielilor (factură sicriu, alte obiecte funerare) – copie sau declarație pe propria răspundere, neautentificată, că a suportat cheltuielile de înmormântare, însoțită de copia actelor de stare civila (certificat naștere, căsătorie solicitant);
- extras cont pe numele titularului cererii, daca se opteaza pentru plata ajutorului de deces în cont bancar.
Pentru ajutorul de deces în cazul asiguratului se vor prezenta, în copie și extras REVISAL, și adeverința de la angajator din care să rezulte că decedatul era asigurat la data decesului (copie).
Pentru ajutorul de deces în cazul copilului major bolnav, aflat în întreținerea pensionarului sau asiguratului, se vor anexa în copie actele medicale (copie).
În cazul copilului decedat cu vârsta între 18 și 26 de ani – adeverință că urma o formă de învățământ organizată conform legii (copie).
Plata ajutorului de deces se face prin mandat poștal sau virament în contul bancar al titularului cererii.
Documentele precizate, în copie, se pot transmite în funcție de domiciliul avut de persoana decedată, la Baia Mare sau Sighetu Marmației.
Prin fax: Baia Mare – 0262 227 497, Sighetu Marmației – 0262 437 242.
E-mail: intrebari@pensiimaramures.ro, pensii@pensiimaramures.ro sau prin corespondența transmisă cu poșta pe adresa instituției: Baia Mare, str.Hortensiei, nr.1A sau Casa Locală Sighetu Marmației, str. Andrei Mureșan, nr.8.
Această măsură încetează în termen de 60 de zile de la data încetării stării de urgență.
















