Înfrângere pentru Știința Explorări în ultimul meci oficial din acest an - 7 ore în urmă
Despre adversara României din barajul pentru CM 2026 – o radiografie în cifre - 8 ore în urmă
„O jucărie pentru o bucurie”, un demers al CS Minaur - 9 ore în urmă
Remiză acasă pentru CSM Sighet cu prima clasată - 9 ore în urmă
Ultima noapte a lui Nichita Stănescu - 10 ore în urmă
Victorie fără dureri de cap pentru CS Minaur cu „lanterna roșie” - 11 ore în urmă
Festivalul „Cum e datina străbună”, la Sighetu Marmației - 11 ore în urmă
Concurs de Kendama pentru tineri, la Biblioteca Județeană „Petre Dulfu” Baia Mare - 13 ore în urmă
Pr. Adrian Dobreanu: Preocupările vieții ca motive care ne îndepărtează de chemarea lui Dumnezeu - 13 ore în urmă
Tinerii de la Liceul Tehnologic „Grigore C. Moisil” Târgu Lăpuș au avut parte de o experiență interactivă la Primăria Municipiului Baia Mare - 13 ore în urmă
Despre ajutorul de deces pe durata stării de urgență
Casa Județeană de Pensii (CJP) Maramureș vine cu precizări referitoare la plata ajutorului de deces pe durata stării de urgență.
Conform art.XIX din OUG nr.32/2020, în cazul decesului asiguratului, pensionarului sau al unui membru de familie al acestora, care nu era asigurat ori pensionar, ajutorul de deces se acordă și se plătește pe baza următoarelor documente transmise, în copie, cu poșta, pe fax sau e-mail:
- cerere acordare ajutor deces, conform modelului prevăzut în Anexa nr.11 la H.G.nr.257/2011 ;
- certificat deces (copie);
- act identitate solicitant (copie);
- dovada cheltuielilor (factură sicriu, alte obiecte funerare) – copie sau declarație pe propria răspundere, neautentificată, că a suportat cheltuielile de înmormântare, însoțită de copia actelor de stare civila (certificat naștere, căsătorie solicitant);
- extras cont pe numele titularului cererii, daca se opteaza pentru plata ajutorului de deces în cont bancar.
Pentru ajutorul de deces în cazul asiguratului se vor prezenta, în copie și extras REVISAL, și adeverința de la angajator din care să rezulte că decedatul era asigurat la data decesului (copie).
Pentru ajutorul de deces în cazul copilului major bolnav, aflat în întreținerea pensionarului sau asiguratului, se vor anexa în copie actele medicale (copie).
În cazul copilului decedat cu vârsta între 18 și 26 de ani – adeverință că urma o formă de învățământ organizată conform legii (copie).
Plata ajutorului de deces se face prin mandat poștal sau virament în contul bancar al titularului cererii.
Documentele precizate, în copie, se pot transmite în funcție de domiciliul avut de persoana decedată, la Baia Mare sau Sighetu Marmației.
Prin fax: Baia Mare – 0262 227 497, Sighetu Marmației – 0262 437 242.
E-mail: intrebari@pensiimaramures.ro, pensii@pensiimaramures.ro sau prin corespondența transmisă cu poșta pe adresa instituției: Baia Mare, str.Hortensiei, nr.1A sau Casa Locală Sighetu Marmației, str. Andrei Mureșan, nr.8.
Această măsură încetează în termen de 60 de zile de la data încetării stării de urgență.
















