Controale pentru combaterea ilegalităților în transportul de mărfuri cu risc fiscal ridicat - 18 minute în urmă
Ziua Națională a României și 145 de ani de relații diplomatice între România și Franța- dublă sărbătoare celebrată la Marsilia - 51 minute în urmă
Zeci de kilograme de articole pirotehnice confiscate de polițiști în Baia Mare - 2 ore în urmă
Copiii Ansamblului „Florile Chioarului” din Săcălășeni, vizitați de Moș Nicolae - 2 ore în urmă
„Întâlnire între prietenii naturii”: Educație ecologică prin joc și culoare la Școala Gimnazială „Alexandru Ioan Cuza“ din Baia Mare - 3 ore în urmă
Daruri de la Moș Nicolae pentru copiii din Tăuții Măgherăuș - 3 ore în urmă
Psiholog psihoterapeut Cecilia Ardusătan: Când vina organizează emoția - 3 ore în urmă
Start oficial pentru PROALL, un proiect transfrontalier România–Ucraina pentru intervenții la incendii - 4 ore în urmă
Este posibil astăzi Umanismul? (foileton 2) - 5 ore în urmă
Campania Națională de Colectă de Crăciun: Băimărenii sunt invitați să doneze alimente pentru cei aflați în nevoie - 5 ore în urmă
România pitorească, varianta feroviară: Calea ferată maramureșeană dă naștere la bizarerii în nordul județului! CFR și dovada extremă de abilitate!
România pitorească, varianta feroviară: Calea ferată maramureșeană dă naștere la bizarerii în nordul județului! CFR și dovada extremă de abilitate!
Situație cel puțin ciudată în nordul Maramureșului, miercuri, 22 februarie 2023. Ucrainenii au trimis, ca test, un tren, pe relația redeschisă între cele două țări, iar de aici s-au iscat situații, să le spunem, neobișnuite.
Moment istoric azi, 22 februarie 2023: pe calea ferată Câmpulung la Tisa (frontiera cu Ucraina) – Sighet a trecut un tren ucrainean după mai bine de 15 ani de când acest tronson de cale ferată (CFR 411 sau 429) a fost abandonat. Au fost mici surprize, dar trenul a ajuns cu bine în gara Sighet și a plecat mai departe spre Valea Vișeului.
„România anului 2023: trenul din Ucraina nu a încăput pe sub firele trase aiurea în ultimii 15 ani. Nebunia asta e pe toate străzile. Încercați să numărați câte cabluri și fire sunt pe tot locul. Probabil jumătate sunt nefolosite, dar pe cine interesează. Nu mai zic că după nici un km s-a oprit trenul pentru că abia a încăput pe lângă niște mașini parcate aiurea…”, arată profesorul Sorin Hotea, din Sighetu Marmației.
În 9 noiembrie 2022, SRCF Cluj arăta că va continua programul de reparații la infrastructura feroviară, lucrări care au drept scop fluidizarea traficului feroviar transfrontalier pe relația Teresva (UZ) – Câmpulung la Tisa (CFR) – Sighetu Marmației – Bocicoi – Valea Vișeului (CFR) – Berlibas (UZ), în prezent fiind în derulare reparațiile pe linia cu ecartament larg, de la punctul de frontieră Teresva (UZ) – Câmpulung la Tisa (CFR) – Sighetu Marmației – Valea Vișeului, lucrări estimate a se finaliza până la finalul anului.
Anul, 2022. Doar că, iată, noroc cu inventivitatea debordantă a lucrătorilor CFR, altfel trenul nu zădărnicea printre cablurile care atârnau!… Probabil și vremea a fost mai capricioasă!…
Ca actualizare, persoane implicate în aceste activități CFR arată pentru DirectMM.ro că ar fi vorba doar de un singur vagon venit din Ucraina, pentru a măsura ecartamentul din România, întrucât diferă dimensiunea celui din țara noastră cu cel din țara vecină și că în vagon nu se aflau persoane. Mai mult, vagonul ucrainean este mult mai înalt, ca atare s-a făcut loc prin metoda din imagini, pentru ca vagonul să poată să își ducă la capăt inspecția. Factorii implicați dau asigurări că vagoanele care vor veni cu persoane nu vor fi atât de înalte. Chiar și așa, oficialii CFR au de lucru mult pentru a degaja păienjenișul de cabluri, de fire, care atârnă pe acel tronson de cale ferată, pentru a preîntâmpina orice posibil incident nedorit. Așadar încă se lucrează!… La ora 14.07, situația era, pe acel tronson, remediată deja!
C.Ț.
Foto / Video – Sorin Hotea





















