Share
Mai multe școli sunt interesate de introducerea folclorului ca  materie opțională de studiu

Mai multe școli sunt interesate de introducerea folclorului ca materie opțională de studiu

În cadrul proiectului ”Școala Rădăcinilor Străbune”  se continuă experimentul-pilot de includere a folclorului ca materie opțională de studiu în unitățile de învățământ.

”Este un proiect reușit și un exemplu de bună practică în implementarea orele de folclor în școli. Inițial, proiectul a fost demarat în județul Suceava și sprijinit de autoritățile și instituțiile publice, sub titulatura ”10 pentru folclor”. Am primit solicitări din alte județe pentru a le acorda sprijinul necesar în elaborarea documentațiilor necesare pentru promovarea de proiecte similare. În Maramureș, păstrarea autenticității și valorilor tradiționale a fost realizată prin studierea folclorului ca materie opțională la școlile din localitățile Călinești și Băița de sub Codru” – spunea prefectul Vasile Moldovan.

Inspectorul școlar general, Ana Moldovan, a precizat că în cadrul unor activități extrașcolare au avut loc acțiuni de promovare a folclorului la unități de învățământ din Sighetu Marmației și Tăuții Măgherăuș. De asemenea, școli din Vadu Izei, Bogdan Vodă, Șieu, Vișeu de Sus și-au exprimat opțiunea pentru studierea opțională a folclorului.

Proiectul a fost inițiat de Măriuca Verdeș, aceasta implicându-se în activitățile de păstrare a culturii satului tradițional maramureșean, prin atragerea meșterilor populari în proiect pentru a-i învăța pe elevi cum e cu artzanatul. O altă inițiativă a fost de elaborare a materialelor pentru publicarea a două volume dedicate vopsirii vegetale și cămășilor tradiționale maramureșene. Valorile satului tradițional maramureșean și cultura populară autentică au fost promovate în cadrul unor acțiuni la nivel național, dar și la Bruxelles.

Foto: arhivă

 

Lasă un comentariu