Ce găseai pe masa țăranului român în trecut, de Paște. Mielul umplut a apărut relativ recent - 17 ore în urmă
Expoziția „Un secol de arte frumoase la Baia Mare” va fi vernisată la Palatul Episcopal Romano-Catolic de Oradea - 19 ore în urmă
Primăvara în Satul de pe Dealul Florilor, în a doua zi de Paști - 19 ore în urmă
Psiholog Psihoterapeut Cecilia Ardusătan: Slăbiciunile din viață și influența asupra noastră, câteva sfaturi esențiale; Cum le recunoaștem și cum acționăm - 19 ore în urmă
Val de infecții respiratorii și gripă în Maramureș - 19 ore în urmă
Un milion de euro, la Borșa, prin PNNR - 19 ore în urmă
Într-o zi de 3 mai, Nadia Comăneci ne-a făcut mândri că suntem români - în urmă
Când vor intra pe carduri, alocațiile pe luna mai - în urmă
O cățelușă are nevoie de ajutorul oamenilor, iubitori de animale - în urmă
Zilele Insuficienței Cardiace - în urmă
Programa școlară este prea încărcată – spun și părinții și studiile sociologice
În perioada 11-30 ianuarie, la inițiativa Europa FM, IMAS a realizat un sondaj de opinie despre principala problemă cu care se confruntă sistemul de învățământ din România. Au fost chestionate prin telefon 1011 persoane, alese aleatoriu de un computer.
- 29,6% din persoanele contactate sunt de părere că principala problemă a sistemului de învățământ o constituie programa școlară prea încărcată;
- 22,5%spun că problema ar fi modificările mult prea numeroase ale legilor și regulamentelor din educație;
- 14,7%dau vina pe slaba pregătire a profesorilor;
- 12,9%pe infrastructura școlară deficitară;
- 11% pe lipsa implicării părinților în educația copiilor;
- 2,1% dintre cei care au luat parte la sondaj cred că principala problemă sunt examenele cu un grad de dificultate prea mare.
Părinții confirmă studiul, mai ales în ce privește programa prea încărcată
Întrebați ce părere au despre acest rezultat, numeroși părinți din Maramureș spun că, într-adevăr, elevii au foarte mult de muncă, programa fiind prea încărcată. În plus, nici manualele nu-i prea ajută.
“Sunt de acord, programa școlară e prea încărcată. Am doi copii, o fetiță în clasa a IV-a și un băiat într-a VII-a, și pot spune că au atât de mult de învățat și atâtea teme, încât nu prea le mai ajunge timpul și pentru altceva. Băiatul se descurcă singur cu temele, eu doar cât îl mai ascult seara, când are de învățat la istorie, geografie sau biologie. Acum face și ore în particular la matematică, pentru că anul viitor are Evaluarea Națională. Fetița rămâne la școală până la ora 16:00 și își face acolo lecțiile. Uneori nu reușește să le termine și mai rămâne și pentru acasă ceva. În primele săptămâni de școală nu am lăsat-o, însă nu reușeam să ne ocupăm prea bine de ea, fiind și cu serviciul. E o cheltuială în plus, într-adevăr, însă ei îi place. La această vârstă mi se pare că e prea mult. Efectiv, copiii nu mai au timp să se bucure de copilărie, să doarmă la amiază sau să facă alte activități extrașcolare. Nu e de mirare că așteaptă cu atâta nerăbdare vacanța sau că se bucură când se închid școlile din cauza zăpezii”, a declarat Mirela M.
“Eu îl văd pe băiatul meu de clasa a V-a cât de mult are de scris și învățat. Și atâta e de obosit… În clasele I-IV la fel de mult avea. La început am crezut că poate el e mai încet, dar am întrebat și alte mămici și mi-au zis că tot așa-i apucă și pe copiii lor lecțiile, până seara târziu”, precizează și R.M.
“Și mie mi se pare că programa școlară este foarte încărcată. În plus, sunt prea multe vacanțe lungi care îi dă peste cap pe copii și le ia timp să se reacomodeze. De asemenea, manualele sunt prost structurate și se lucrează mai mult din materiale auxiliare” – spune Diana, o mămică din Baia Mare.