Remus Rogojan își lansează prima carte, „Dragoste la plic” - 18 minute în urmă
Persoanele fizice vor putea plăti legal personal pentru activitățile casnice - 38 minute în urmă
Elevii din Cicârlău, în vizită la o fabrică de cherestea - 1 oră în urmă
Elevii de liceu ar putea primi lapte și fructe, prin programul finanțat cu fonduri europene - 1 oră în urmă
Lăcașul sfânt, monument istoric de la Lăschia - 2 ore în urmă
Cum se văd în ochii unui tânăr primele semne ale consumului de droguri. Sfaturi pentru părinți și profesori - 2 ore în urmă
Baia Mare pe primul loc! Ionel Bogdan și echipa sa vin joi în cartierul Vasile Alecsandri! - 4 ore în urmă
Produsele ieșite din garanție vor fi reparate la prețuri rezonabile - 4 ore în urmă
Atelierele „Merito”Maramureș ajung în Sălaj - 5 ore în urmă
Corala „Armonia” din Baia Mare va susține un concert de pricesne la biserica „Înălțarea Domnului” din municipiu - 5 ore în urmă
Pandemia agravează și mai mult criza din educație din România: Analfabetismul funcțional s-a accentuat, iar abandonul școlar a crescut
Educația românească suferă, iar pandemia de coronavirus nu face decât să înrăutățească situația, potrivit unei analize realizate de organizația Salvați Copiii România. Analfabetismul funcțional s-a accentuat de când a început criza sanitară, iar abandonul școlar a crescut și el. Mulți elevi nu se pot adapta la noile sisteme de învățare sau nu au deloc acces la ele, așa că unii dintre ei renunță definitiv la școală, conform digi24.ro.
România este fruntașă în ceea ce privește abandonul școlar. Concret, 15,2% dintre tinerii cu vârste cuprinse între 18 și 24 de ani au finalizat doar opt clase sau mai puțin. Procentul este în creștere, deși în anul 2010 România și-a propus să ajungă la un procent de 11,3% în acest an.
Aproximativ 45.000 de copii renunță anual să se mai ducă la școală. Vorbim de elevi din ciclurile primar, gimnazial și liceal.
Mai mult, educația românească se află în coada topurilor europene. Rezultatele copiilor din țară la evaluări internaționale se află la o distanță semnificativă față de rezultatele majorității celorlalte state evaluate, conform analizei realizate de Salvați Copiii România.
Concret, evaluările arată că peste 40% dintre copii au mari dificultăți în realizarea de calcule matematice simple, iar cunoștințele lor generale despre societate, oameni și univers sunt foarte limitate.
De asemenea, dintre elevii români dezavantajați social și economic, doar unul dintr-o mie a ajuns la rezultate de top la citire. Îngrijorător este și faptul că 41% dintre elevii români se plasează în aria analfabetismului funcțional.
Pandemia pune și ea piedici multor elevi, conform studiului. Întrucât din ce în ce mai multe școli trec în scenariul roșu, iar mulți copii nu au posibilitatea de a participa la orele din mediul virtual. Pentru 28% dintre aceștia prezența la cursurile online este extrem de dificilă, fie pentru că sunt nevoiți să învețe folosind telefonul mobil al părinților, fie pentru că nu au o conexiune adecvată la Internet. Situația nu este ușoară nici pentru unii profesori. 43% dintre cei care trebuie să îi pregătească pe elevi nu au resursele materiale necesare pentru a preda online.
Un alt factor important care influențează educația copiilor îl reprezintă riscul de sărăcie sau excluziune socială. 35,8% dintre copiii din familiile dezavantajate sunt expuși acestui risc, iar procentul în ceea ce-i privește pe copiii din mediul rural este mai mare, 44.3%.