Școala Gimnazială „Octavian Goga” Baia Mare a găzduit Târgul de Crăciun „Povești lângă bradul de Crăciun”- ediția a III-a - 41 minute în urmă
Băimăreanca Lotti Dărăbuș a reprezentat România la Festivalul Internațional „Riga Symphony” desfășurat în Letonia - 1 oră în urmă
Gânduri de seară – Pentru cei ce știu să asculte - 2 ore în urmă
Mara Popov de la Insieme Music School a câștigat Marele Trofeu și Trofeul secțiunii Pop Românesc în cadrul Festivalului Național de Interpretare „Cântul Banatului” din Timiș - 2 ore în urmă
Premiul I al concursului “De Nașterea Domnului”, câștigat de elevii Liceului „Bogdan-Vodă” din Vișeu de Sus - 2 ore în urmă
Taina Sfântului Maslu a fost săvârșită la Spitalul Județean de Urgență „Dr. Constantin Opriș” din Baia Mare - 2 ore în urmă
Poliția Locală Baia Mare atrage atenția asupra folosirii articolelor pirotehnice - 3 ore în urmă
Magia Crăciunului, adusă pe scenă la Concertul caritabil din Tăuții Măgherăuș - 4 ore în urmă
14 decembrie – un an de la trecerea la cele veșnice a lui Mircea Diaconu - 5 ore în urmă
Prognoză meteo Maramureș – 14 decembrie 2025 - 6 ore în urmă
Mobilități Erasmus+ pentru dezvoltarea competențelor profesionale, în școlile din Maramureș
În perioada 01.06.2024-31.08.2025, Inspectoratul Școlar Județean Maramureș, în calitate de lider de consorțiu, implementează proiectul Erasmus+ nr. 2024-1-RO01-KA121-VET-000208770. În acest consorțiu sunt incluse 22 de licee și școli profesionale din județ, cu profil tehnologic și vocațional.
Din cadrul acestor unități școlare, 54 de cadre didactice au participat la activități de învățare Erasmus+. Mobilități de tip job-shadowing s-au desfășurat la școlile partenere: Szegedi SZC Móravárosi Szakképző Iskola din Szeged, Ungaria și Osmaniye Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, Osmaniye, Turcia.
Cei 8 elevi participanți și-au îmbunătățit competențele profesionale, au observat modul în care se implementează învățământul profesional și tehnic în țările partenere, felul în care se desfășoară cursurile, orele de practică/de laborator, competențele profesionale pe care le dobândesc elevii din școlile gazdă.
Activitățile proiectului au constat și în participarea a 48 de cadre didactice, cu specializări VET, la cursuri structurate în Cipru, Grecia, Italia, Republica Cehă, Ungaria.
Mobilitățile Erasmus+ au ca obiectiv dezvoltarea competențelor profesionale, a competențelor transversale și tehnice, îmbunătățirea competențelor în domeniul STEM. Participanții au învățat să utilizeze inteligența artificială, ochelarii VR, să dezvolte programe de învățământ privind programarea și robotica.
Cursurile au oferit participanților o înțelegere aprofundată a tehnologiilor de realitate extinsă (XR), în special a aplicațiilor de realitate virtuală (VR) și realitate augmentată (AR) în contexte educaționale și de formare.
Participanții învață cum să integreze eficient tehnologiile XR în practicile lor de predare și formare pentru a îmbunătăți implicarea, rezultatele învățării și experiența educațională generală.





Larisa Viragh
















