Vacek – proză de Marian Ilea (XXI) - 2 ore în urmă
„De Moș Nicolae”: Glasuri curate de copii au umplut Catedrala Episcopală „Sfânta Treime” din Baia Mare - 4 ore în urmă
Dominic Fritz și „bugetul curcubeu” - 4 ore în urmă
Sorana Cîrstea se retrage din tenis - 4 ore în urmă
Cadou de Moș Nicolae pentru micii pacienți: Dr. Alina Nistor se alătură echipei Spitalului Municipal Sighetu Marmației - 5 ore în urmă
6 decembrie – Sărbătoarea populară Moș Nicolae (Sânnicoară) - 5 ore în urmă
A fost lansat noul site al Episcopiei Ortodoxe Române a Maramureșului și Sătmarului - 5 ore în urmă
Prognoza meteo Maramureș – 6 decembrie 2025 - 6 ore în urmă
Maramureșenii au dat culoare celei de-a III-a ediții a evenimentului „România 1000” - 16 ore în urmă
Victorie la 20 de goluri diferență a „tricolorelor” în al doilea meci din grupele principale ale Campionatului Mondial - 16 ore în urmă
Elevii de liceu vor învăța materia ”Istoria comunismului din România”
Luni, ministrul Educației, Ligia Deca a declarat că toţi elevii de liceu vor învăța în anii terminali materia ”Istoria comunismului din România”. Elevii de liceu vor parcurge disciplina „Istoria comunismului din România”, materie dedicată claselor a XII-a şi a XIII-a din învăţământul seral şi cu frecvenţă redusă.
Potrivit ministrului Educației, elevii vor avea ocazia de a învăţa despre instituţiile, politicile şi realităţile sociale din perioada regimului comunist într-o manieră „echilibrată şi documentată”. Totodată, vor fi abordate subiecte care vizează atât represiunea şi formele de rezistenţă, cât şi viaţa cotidiană sau protocronismul. Ligia Deca a spus că programa integrează studii de caz relevante precum Radio Europa Liberă, Decretul 770 din 1966 sau Tratatul de la Varşovia, oferind o imagine clară mai ales asupra modului în care deciziile politice sau istorice au afectat vieţile oamenilor.
„O să ne întrebaţi de ce a fost necesară introducerea unei discipline specific dedicate istoriei comunismului din România. (…) În primul rând, contextul actual confirmă faptul că avem nevoie ca elevii noştri să cunoască şi să înţeleagă evenimentele care au determinat trecutul şi care marchează încă prezentul. Avem obligaţia în şcoli şi în universităţi să combatem ignoranţa şi manipularea ce derivă din necunoaşterea istoriei. O cunoaştere inadecvată sau chiar lipsa cunoaşterii faptelor istorice din perioada regimului comunist lasă loc unor distorsiuni care pot influenţa inclusiv comportamentul social şi, am văzut, electoral. În plus, aceste lecţii sunt şi pentru viitor”, a mai spus ministrul Educaţiei.
Lăcrimioara ZOTA













