Share
Asociațiile de elevi atrag atenția asupra pericolului pe care îl presupune reluarea cursurilor după finalizarea stării de urgență

Asociațiile de elevi atrag atenția asupra pericolului pe care îl presupune reluarea cursurilor după finalizarea stării de urgență

Asociația Elevilor din Constanța (AEC), Asociația Elevilor din București și Ilfov (AEBI), Asociația Elevilor din Maramureș (AEM) și Asociația Vâlceană a Elevilor (AVE) atrag atenția asupra pericolului pe care îl presupune reluarea cursurilor după finalizarea stării de urgență și necesitatea realizării unui plan pentru a reglementa școala online.

Reprezentanții elevilor consideră măsura reluării orelor de curs ca fiind una riscantă, în condițiile în care nu se vor lua hotărâri care să garanteze siguranța elevilor. Potrivit acestora, iată care sunt motive pentru care în unitățile de învățământ din România nu se pot lua în considerare măsurile de protecție împotriva COVID-19, asigurând în același timp condiții decente de susținere a cursurilor:

  • Lipsa spațiului necesar în școli/licee

Sălile de clasă ajung să găzduiască până la 38 de elevi, iar în aceste condiții nu se poate pune problema așezării în bănci astfel încât să se păstreze distanța necesară. Un procent de 10% din unitățile de învățământ, în special cele din zonele urbane, sunt supraaglomerate, arată studiul Comisiei Europene “Monitorul educației și formării” din anul 2018.

  •  Lipsa condițiilor de igienă în școli

Igiena reprezintă una dintre măsurile necesare pe care autoritățile trebuie să le ia pentru a nu pune în pericol sănătatea elevilor și a personalului unităților de învățământ, în România, cu preponderență în mediile rurale. Studiul amintit anterior menționează faptul că aproximativ 38% din unitățile de învățământ din mediul rural nu au toalete în incinta clădirii,  procentul fiind de 7% în mediul urban. Mai mult decât atât, numărul școlilor și liceelor fără apă curentă la nivel național este de 1176, potrivit unei raportări făcute de Ministerul Afacerilor Interne în anul 2019.

„În primul rând este necesară asigurarea tuturor măsurilor în ceea ce privește igiena în sălile de curs (măști de protecție, mănuși și dezinfectanți ), dar și în întreaga incintă a unităților de învățământ și menținerea unei distanțe între elevi. Acest lucru poate fi realizat prin reducerea colectivului unei clase, mai exact împărțirea unei clase pe grupe și întocmirea unui nou orar, astfel încât să reducem la minimum interacțiunea dintre elevi.

De asemenea, Ministerul Educației și Cercetării trebuie să clarifice următoarele aspecte privind desfășurarea orelor de curs în mediul online, printre care se numără: achiziționarea de dispozitive conectate la internet și durata maximă pe care elevii o vor petrece în fața calculatoarelor”, spun reprezentanții elevilor.

Asociațiile de elevi din Constanța, București și Ilfov, Maramureș și Vâlcea solicită Ministerului Educației și Cercetării să pregătească unitățile de învățământ, astfel încât să fie garantată siguranța elevilor în cazul în care aceștia se vor întoarce la școală și să prezinte clar reglementările necesare învățării la distanță, pentru a clarifica incertitudinile actorilor din educație.

„Ne aflăm într-o perioadă foarte critică în care orele online sunt obligatorii chiar dacă mulți elevi nu dispun de conexiune la internet sau/și de materialele necesare pentru a putea participa la activitățile de învățare la distanță. În cazul în care după trecerea unor săptămâni elevii și dascălii își vor relua activitatea din unitățile de învățământ, problema este că, după tot atâtea săptămâni virusul nu va fi trecut, pandemia va persista, iar elevii vor fi expuși la o posibilitate mai mare de contagiune, în condițiile  în care nu vor fi luate hotărâri drastice în privința igienizării și a distanțării dintre elevi și cadre didactice”, spune și Paula Livia Buda, președintele Asociației Elevilor din Maramureș.


Acum poți urmări știrile DirectMM și pe Google News.


Lasă un comentariu