19 decembrie 2013 – La Baia Mare fost inaugurat Atelierul Memorial Gheza Vida - 3 ore în urmă
Două intervenții ale salvamontiștilor maramureșeni în ultimele 24 de ore - 6 ore în urmă
Moș Crăciun, pompierii și dilema de la ISU - 7 ore în urmă
România achită o datorie veche de peste 30 de ani către Statele Unite - 8 ore în urmă
Daruri de la jandarmi pentru copiii unei case de tip familial din Baia Mare - 8 ore în urmă
Jandarmii în vizită la Școala Gimnazială „Vasile Alecsandri” din Baia Mare - 9 ore în urmă
Revoluția Română, 18 decembrie 1989, Timișoara: Ziua tinerilor secerați de gloanțe pe treptele Catedralei - 10 ore în urmă
CS Minaur joacă în deplasare ultimul meci din acest an - 10 ore în urmă
Dansatorii maramureșeni Luca Mădăras Aluaș – Hannah Gomboș, pe prima treaptă a podiumului la Campionatul Național de Clase al României şi la Cupa Mystic - 10 ore în urmă
„Colindăm în Țara Codrului”: Spectacol de colinde la Asuaju de Sus - 11 ore în urmă
Oficial: Guvernul a aprobat indicatorii tehnico-economici pentru noul pod peste Tisa din Sighetu Marmației. Ce prevede, mai exact, proiectul
Vești bune pentru maramureșeni și nu numai. Guvernul României au aprobat indicatorii tehnico-economici aferenți obiectivului de investiții “Pod peste Tisa în zona Tepliţa din Sighetu Marmaţiei”, județul Maramureş.
Finanţarea acestuia se realizează din fonduri externe nerambursabile şi de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, precum şi din alte surse legal constituite, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii. Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, prin Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere – S.A., răspunde de modul de utilizare a fondurilor, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
Valoarea totală a proiectului fiind de peste 31 de milioane de euro. Durata de finalizare este de 38 de luni. Podul de frontieră peste Tisa a fost proiectat cu lungime de 261,2 metri (din care 1,2 km pe teritoriul Românei, are 4 benzi auto (două pe sens) și două trotuare (pentru pietoni). Va exista și un sistem de control în punctul internațional de trecere a frontierei Sighetu Marmației (România) – Bila Tserkva (Biserica Albă – Ucraina) pentru traficul internațional de persoane și mărfuri. Acest pod, solicitat de mulți ani de către maramureșeni, va crea o cale de comunicație modernă cu implicații în dezvoltarea regională a zonei, a fluidizării traficului, creșterii siguranței utilizatorilor și, ceea ce este mai important, va scurta legăturile rutiere cu Federația Rusă, Țările Baltice, Polonia, Ungaria și Slovacia.
„Lucrările s-au proiectat în concordanţă cu rezultatele studiilor de teren şi a dimensionărilor specifice. Suprafaţa de teren necesară de expropriat pentru realizarea obiectivului, este de aproximativ 7,75 ha, proprietatea asupra imobilelor aparţine domeniului public, proprietăţii private şi zonei frontierei de stat. Obiectul proiectului este reprezentat de podul nou peste Tisa (până pe teritoriul Ucrainei), poduri de descărcare, drumul de legătură care se desprinde din DN 18, platforme aferente amenajării punctului de frontieră, clădirea şi dotarea funcţională a punctului vamal. Drumul are lungimea totală de 1,2 km, se desprinde din DN 18, km 69+200, unde este prevăzută amenajarea intersecţiei de tip giratoriu. Drumul proiectat este de clasă tehnică II, având câte două benzi pe sens, prevăzute cu parapete de beton median pentru separararea sensurilor, trotuare, rigole carosabile şi parapete marginal, platforma având lăţimea totală de 19,53 m, din care lăţimea părţii carosabile este de 15,00 m.
Sunt prevăzute poduri paralele, câte unul pentru fiecare sens de circulaţie, alcătuite din tablier mixt oţel-beton, grinda continuă cu înălţime variabilă. Schema statică este de tip grindă continuă cu trei deschideri de 70,00 m + 100,00 m + 70,00 m şi lungimea totală de 261,20 m. Infrastructura podului va fi alcatuită din două culee şi două pile, fundate indirect pe piloţi foraţi de diametru mare Ø 1,500 m, cu lungimea de 10 m. Piloţii sunt solidarizaţi la partea superioară cu radiere din beton armat. Lateral în culee sunt prevăzute ziduri întoarse din beton armat. Aparatele de reazem utilizate vor fi cu izolatori antiseismici. Suprastructura pe fiecare pod este alcătuită dintr-o casetă metalică cu înălţime variabilă, prevăzută la partea superioară cu platelaj din beton armat precomprimat. În secţiune transversală, fiecare pod asigură o parte carosabilă de 8,00 m şi un trotuar cu lăţimea de 2,50 m ce include grinda pentru parapetul pietonal şi spaţiul pentru montarea parapetului de siguranţă”, se precizează în proiectul de hotărâre a guvernului, pe care îl puteți consulta integral AICI!
C.Ț.
















