Control judiciar sau arest la domiciliu. Aproape 100 de persoane sunt supravegheate de polițiști - 5 minute în urmă
Cine a obținut premii în cadrul concursului de eseuri „Mineralele din viața noastră” - 40 minute în urmă
Arhim. Macarie Motogna, starețul Mănăstirii Rohia, 30 de ani de slujire preoțească - 1 oră în urmă
Meșterul popular maramureșean Vladimir Pop a trecut la cele veșnice - 1 oră în urmă
250 de locuri de muncă, vacante în Maramureș - 2 ore în urmă
Astăzi este Miercurea Albă. Ce nu e bine să faci - 2 ore în urmă
„Luna Maramureșului”: Care sunt evenimentele programate pentru această săptămână - 2 ore în urmă
Bărbat de 34 de ani, recuperat după ce s-a rătăcit în Munții Maramureșului - 4 ore în urmă
Editorialul de miercuri: Baia Sprie, un exemplu de conviețuire între naționalități de-a lungul secolelor - 4 ore în urmă
Fanfara Municipală va celebra patru importante evenimente istorice - 4 ore în urmă
Continuitatea aduce în județ 50.000.000 de euro
În mandatul 2012-2016, conducerea Consiliului Județean a aprobat finanțarea studiilor de fezabilitate pentru proiectul Drumul Nordului, proiect propus în perioada în care președinția Agenției de Dezvoltare Regională (ADR) Nord-Vest era deținută de Maramureș. Pentru că de multe ori astfel de studii de fezabilitate nu s-au mai concretizat în proiecte și finanțări, președintele de atunci, Zamfir Ciceu a fost ironizat la greu de „admiratorii” din media locală.
De altă părere a fost noua conducere a CJ, care a dus mai departe acest proiect, începând cu licitarea „Serviciilor de elaborare documentații tehnice, Segmentare studii de fezabilitate pentru tronsoanele din drumurile județene DJ 182B, DJ 108A, DJ 193 cuprinse în Traseul Regional Transilvania Nord – Drumul Nordului și întocmirea devizului general” (în august 2016) și depunerea proiectului la ADR Nord-Vest (noiembrie 2016). A urmat o perioadă de intens lobby în favoarea proiectului, în condițiile în care președinția acestei Agenții aparținea acum Clujului, județ ce jinduia la banii Maramureșului. Din fericire, nu s-a întâmplat ca în cazul aeroportului băimărean, când banii au fost transferați la Satu Mare. Pentru asta un merit îi revine și președintelui Gabriel Zetea, care a găsit sprijinul politic necesar pentru finanțarea proiectului, parafată în 27 octombrie (vezi foto). Dar nu cad în frecventul păcat de a pune realizarea în dreptul unui singur om, indiferent de poziția sa ierarhică, meritul revenind întregii echipe de proiect. Iată cum, prin continuitate – o chestiune ce ține de normalitate – în județ vor intra 50.000.000 de euro, iar infrastructura se va îmbunătăți.
Drumul Nordului e un proiect în valoare de 50 de milioane de euro și include: reabilitarea DJ 108D, sector limită județul Sălaj – Ariniș – Rodina – Gârdani (DJ 108A); reabilitare DJ108A, sector Gârdani – Fărcașa – Sârbi – Tămaia – Buzești – Ardusat (DJ 193) și DJ 193 sector Ardusat (intersecția cu DJ 108A) – limită de județ Satu Mare; reabilitare DJ 182C, DJ 182B – Coaș – Copalnic – Copalnic Mănăștur – Vad – Lăschia – Făurești – DJ 184 (Șurdești); reabilitare DJ 182 sector Șomcuta Mare (DN1C) – Coaș (int. DJ 182C); reabilitare DJ 182B sector Șomcuta Mare (DN 1C) – Coaș (int. DJ 182C); reabilitare DJ 193 Ardusat (interior DJ 108A) – Colțirea – Hideaga (DN1C). (A.G ).