Salvamontiștii au plecat în căutarea a doi ucraineni rătăciți pe munte și au găsit un altul. Din nou au primit informații false despre cei doi - 21 minute în urmă
Învinse de Spania, ”tricolorele” U19 au ratat calificarea în grupele principale la Campionatul European - 28 minute în urmă
Curs de Feng Shui Tradițional, în Baia Mare - 52 minute în urmă
Rezultat extraordinar pentru Roxana Popp, la Cupa României de Skandenberg - 1 oră în urmă
Schimb de haine și alte obiecte - 1 oră în urmă
„Glow Garden Party” va avea loc la Berchez - 1 oră în urmă
Sportive de la CS. „Dragonul” Baia Mare, medaliate în cadrul „European Open School Combat Games 2025” - 2 ore în urmă
Lecție de rugby de la ”Los Teros” pentru ”stejari” - 2 ore în urmă
Trei acțiuni în două zile ale salvamontiștilor maramureșeni în căutarea a doi ucraineni - 4 ore în urmă
13 iulie – Valeriu Sabău (1954–2023) - 6 ore în urmă
Constructorii promit că obiectivul va fi finalizat în termenele stabilite
O nouă etapă a fost demarată în cadrul lucrărilor la Pasajul Italsofa, o lucrare de utilitate publică esențială pentru fluidizarea traficului în zona metropolitană a municipiului Baia Mare. Obiectivul, amplasat pe ruta dintre Baia Mare și comuna Groși, începe să prindă contur pe zi ce trece, iar autoritățile județene anunță că lucrările sunt în grafic.
Valoarea totală a investiției depășește 25 de milioane de lei, fonduri asigurate printr-un mix de finanțare județeană și guvernamentală.
În cadrul ultimei ședințe a Consiliului Județean Maramureș, consilierii au aprobat suma de 650.000 lei, necesară pentru despăgubirea proprietarilor de terenuri afectați de traseul viitorului pasaj.
Exproprierile sunt considerate un pas firesc în dinamica unui proiect de infrastructură majoră, iar autoritățile spun că evaluările au fost făcute conform legii, cu posibilitatea legală de contestare pentru cei nemulțumiți.
Pasajul Italsofa va permite traversarea facilă a liniei ferate din zona industrială, eliminând blocajele rutiere cauzate de traficul feroviar și reducând considerabil timpul de deplasare între Groși și Baia Mare. Zona este intens circulată, atât de navetiști, cât și de transportatori sau angajați din fabricile și depozitele din proximitate.
Conform documentației tehnice, pasajul va avea o lungime de aproximativ 380 de metri, cu două benzi de circulație, trotuare pietonale și sistem de iluminat public modern. Este prevăzut și un spațiu pentru rețele de utilități, ceea ce permite ulterior dezvoltarea infrastructurii tehnico-edilitare.
Lucrările la pasaj sunt avansate, iar oficialii CJ Maramureș estimează că obiectivul ar putea fi finalizat în toamna acestui an. Autoritățile pregătesc deja terenul pentru noi proiecte vitale pentru infrastructura rutieră a Băii Mari:
– Podul de la Metro, care ar urma să descongestioneze intrarea în oraș dinspre Satu Mare și zona de nord-vest;
– Centura Mică a municipiului Baia Mare, o alternativă esențială pentru traficul greu și de tranzit, menit să reducă poluarea și aglomerația din oraș.
Adevărul este că, zona de sud-est a municipiului Baia Mare (spre Groși, Săcălășeni și Recea) a cunoscut în ultimii ani o expansiune rapidă, atât imobiliară, cât și industrială. În lipsa unei infrastructuri moderne, blocajele în trafic au devenit o problemă reală, cu impact negativ asupra economiei și calității vieții.
Vasile Petrovan