Share
Ce măsuri se iau pentru eficientizarea activității la serviciile de permise și pașapoarte

Ce măsuri se iau pentru eficientizarea activității la serviciile de permise și pașapoarte

Ce măsuri se iau pentru eficientizarea activității la serviciile de permise și pașapoarte

Organizarea activității serviciilor publice comunitare de permise și pașapoarte pe perioada verii a fost tema videoconferinței organizate luni, 11 iunie, de conducerea Ministerului Afacerilor Externe. “Noua lege prevede prelungirea termenului de valabilitate a pașaportului electronic de la 5 la 10 ani, însă cea mai importantă schimbare este aceea că pașapoartele simple temporare (cele cu valabilitate de 1 an) se vor elibera în termenul de 3 zile numai atunci când există o urgență dovedită. Altfel, termenul de eliberare este același ca în cazul celui electronic. Această modificare va determina ca un număr cât mai mare de cetățeni să opteze pentru un pașaport electronic cu o durată mai mare de valabilitate și să nu mai avem același număr mare de solicitări în fiecare an”, a declarat ministrul Carmen Dan.

Legea cu privire la prelungirea termenului de valabilitate a fost trimisă pentru promulgare, iar prevederile vor intra în vigoare la 30 de zile după publicarea în Monitorul Oficial. Până atunci vor fi elaborate normele de aplicare a legii.

Secretarul de stat Mihai Dan Chirică a declarat că au fost dispuse măsuri pentru eficientizarea activității la cele două servicii publice comunitare. Acestea vizează eliminarea limitării bonurilor pentru prezentarea la ghișee de către persoanele care nu se pot programa electronic, implementarea sistemului cu posibilitatea imprimării numelui și prenumelui pe bonuri și verificarea acestora de către personalul de la ghișee, detașarea personalului propriu din instituțiile prefectului la cele două servicii. Programul de lucru cu publicul va fi modificat și stabilit pentru perioada 15 iunie – 15 octombrie între orele 8.30 – 18.30.

Lasă un comentariu