Ioana Rus și Simion Țofei – noii primari în Șieu și Poienile de sub Munte - 15 minute în urmă
Serbarea copiilor și tinerilor din Parohia Dumbrăvița – tradiție, emoție și credință mărturisită prin colind - 21 minute în urmă
Înfrângere acasă pentru CS Minaur - 24 minute în urmă
Concert aniversar „Theologos” – o seară înălțătoare la Catedrala Episcopală „Sfânta Treime” din Baia Mare - 51 minute în urmă
Emblematicul Ștefan Hrușcă își serbează ziua de naștere, rămânând vocea inconfundabilă a colindului românesc - 2 ore în urmă
Prognoza meteo Maramureș – 8 decembrie 2025 - 2 ore în urmă
A fost instalat un nou preot în Parohia Satu Nou de Sus - 7 ore în urmă
S-a sărbătorit hramul Mănăstirii Baia Borșa - 12 ore în urmă
Amintirile care se întorc doar seara - 13 ore în urmă
„Muzica este stilul meu de viață” – Adina Dunca, un munte de talent confirmat de premii excepționale - 14 ore în urmă
Ce măsuri se iau pentru eficientizarea activității la serviciile de permise și pașapoarte
Organizarea activității serviciilor publice comunitare de permise și pașapoarte pe perioada verii a fost tema videoconferinței organizate luni, 11 iunie, de conducerea Ministerului Afacerilor Externe. “Noua lege prevede prelungirea termenului de valabilitate a pașaportului electronic de la 5 la 10 ani, însă cea mai importantă schimbare este aceea că pașapoartele simple temporare (cele cu valabilitate de 1 an) se vor elibera în termenul de 3 zile numai atunci când există o urgență dovedită. Altfel, termenul de eliberare este același ca în cazul celui electronic. Această modificare va determina ca un număr cât mai mare de cetățeni să opteze pentru un pașaport electronic cu o durată mai mare de valabilitate și să nu mai avem același număr mare de solicitări în fiecare an”, a declarat ministrul Carmen Dan.
Legea cu privire la prelungirea termenului de valabilitate a fost trimisă pentru promulgare, iar prevederile vor intra în vigoare la 30 de zile după publicarea în Monitorul Oficial. Până atunci vor fi elaborate normele de aplicare a legii.
Secretarul de stat Mihai Dan Chirică a declarat că au fost dispuse măsuri pentru eficientizarea activității la cele două servicii publice comunitare. Acestea vizează eliminarea limitării bonurilor pentru prezentarea la ghișee de către persoanele care nu se pot programa electronic, implementarea sistemului cu posibilitatea imprimării numelui și prenumelui pe bonuri și verificarea acestora de către personalul de la ghișee, detașarea personalului propriu din instituțiile prefectului la cele două servicii. Programul de lucru cu publicul va fi modificat și stabilit pentru perioada 15 iunie – 15 octombrie între orele 8.30 – 18.30.












