Share
Pseudo-acostamentul de nisip de pe DN 18B a început să facă victime (VIDEO)

Pseudo-acostamentul de nisip de pe DN 18B a început să facă victime (VIDEO)

Soluțiile ”originale” adoptate la drumul DN 18B, Baia Mare – Cernești au început să-și arate efectele negative. Degeaba au tot postat șoferii – dar și unii specialiștii în circulație – că  acel acostament de nisip al drumului e un pericol real pentru siguranța circulației.  E adevărat că  drumul e în reabilitare, cu promisiunea oficială că porțiunea Baia Mare – Cernești ar fi trebuit să fie gata la sfârșitul lunii octombrie din acest an. Nu s-a precizat dacă împreună cu toate finisările.

Dar cum marcajele s-au încheiat (mai puțin liniile laterale care să atragă atenția asupra firavului acostament) – nu și toate legăturile cu drumurile și intrările adiacente – aproape îți vine să crezi că va rămâne acel acostament de nisip, denivelat la prima roată care calcă pe el  (vezi video)  sau spălat de întâia ploaie. Desigur, se va invoca faptul că trebuie să conduci preventiv, ca melcul, ca să nu se întâmple nenorociri. Dar preventiv trebuie făcute și lucrările la drum, astfel ca să înlăture, pe cât posibil, orice risc la siguranța circulației. Iar acostamentul de nisip e un risc cât casa.

A demonstrat-o și accidentul din această după-masă de pe DN 18B, din Groșii Băii. După ce o roată a ajuns pe nisipul acostamentului, șoferul  de 53 de ani a pierdut controlul volanului la o curbă la stânga, iar mașina s-a răsturnat în afara drumului reabilitat. Din păcate,  șoferul a fost grav accidentat (mai ales că nu a utilizat centura de siguranță) și  fost  preluat de echipajul SMURD  și transportat la Spitalul Județean.

Cam ce se poate întâmpla după ce zăpada va masca acel inconsistent acostament de nisip? E nevoie de alte victime pentru o soluție sănătoasă, sigură și neîntârziată în cazul actualei fente de acostament?

Foto: Vlad Barta, Ionel Doe (Radare Maramureș)

 

 

 

Publicat în:

5 Comentarii în această postare

  1. E o mizerie nisipul acela de pe marginea drumului ( o fi facut economie la pietris),astfel incat o sa incepem sa numaram mortii pe traseul catre Tg. Lapus,ca ciupercile dupa ploaie.Victimile accidentelor sa le trecem in contul lui Zetea,ca oricum acest drum sigur o sa ajunga jalnic datorita stratului de nisip folosit in compozitia asfaltului,care in multe locuri deja se desprinde datorita apei si a inghetului.Mai urmeaza intr-o zi o sa aflam ca astfel de metode de asfaltare sunt pentru o clima calda sau inca nu ne-am prins ca se foloseste o metoda futurista,care o sa reziste la masinile cu incarcaturi de zeci de tone.Oricum prosteala aia cu nisipul e ceva ce pare dubios.

    Răspunde
    • Zmical Anamaria

      Da asa este aveti foarte mare dreptate cu nisipul si eu mam gandit nustiu ce o fi pana la urma dar numai nenorociri pot aparea din cauza nisipului

      Răspunde
  2. Dupa cum arata masina, sau ce a mai ramas din ea, nu cred ca nisipul e de vina.

    Răspunde
    • Aveți certitudinea că, dacă nu era problema cu nisipul, mașina nu arăta mai bine? Nu cred că ați sesizat exact problema ridicată, una generală, nu punctuală. Ce se întâmplă la 90 km, absolut legali în afara localității, când scapă o roată pe acostamentul de nisip? De ce scapă? De la o triplare în depășire, când ești nevoit să tragi mult pe margine, până la neatenție; nici nu are importanță, când sunt vieți în joc.

      Răspunde
  3. E o emisiune pe A3 cu astfel de “inginerii” facute de autoritatile locale sau judetene,e cazul sa se promoveze un astfel de acostament la nivel national.Poate altii au specialisti in a-si da cu parerea,mai ales ca noi ca judet nimic nu suntem in stare sa facem ca lumea.

    Răspunde

Lasă un comentariu