„Împreună pentru Natalya”: Concert caritabil la Teatrul Municipal Baia Mare pentru o fetiță grav bolnavă - 23 minute în urmă
Noi cursuri în cadrul campaniei “Școala Mamei” la Spitalul Județean Baia Mare - 33 minute în urmă
„Caravana fără bariere”. Dialog cu copiii din sistemul de protecție, pe tema drogurilor - 40 minute în urmă
Politiștii locali vor fi obligați să participe la cursuri. Dacă nu le vor absolvi, vor fi buni de plată - 53 minute în urmă
Ghid de finanțare pentru investițiile în producția de compost - 1 oră în urmă
Bibliotecarii băimăreni au îmbrăcat astăzi haine de sărbătoare - 1 oră în urmă
Campanie de colectare a aparatelor electrice la Cernești - 1 oră în urmă
Vor fi distribuite pachete, veteranilor de război - 2 ore în urmă
Rata șomajului crește ușor în Maramureș - 2 ore în urmă
Festivalul de Teatru „Aproape” Baia Mare vine la Muzeul Județean de Istorie și Arheologie Maramureș - 3 ore în urmă
Cum rămâne cu evaluarea încrucișată la bacalaureat
Modalitatea de evaluare a lucrărilor scrise şi de soluţionare a contestaţiilor în sesiunile examenului de bacalaureat din anul 2020 va fi aceeaşi ca în sesiunile anterioare, a informat luni Ministerul Educației. Aşadar, evaluarea încrucişată între judeţe a lucrărilor scrise nu este exclusă. În acelaşi timp, prin emiterea ordinului nr. 4.950/2019, Ministerul Educaţiei Naţionale a reglementat situaţiile excepţionale apărute în sesiunile anterioare ale acestui examen:
- Pentru anumite discipline care se predau numai în anumite judeţe (cazul limbilor materne turcă şi croată, predate doar în judeţul Constanţa, respectiv Caraş-Severin), chiar dacă lucrările scrise au fost transmise spre evaluare în alte judeţe, a fost necesar ca în comisiile de evaluare să fie nominalizaţi profesori evaluatori din aceleaşi judeţe din care proveneau lucrările scrise. În concluzie, excepţia de la regulă are incidenţă strict limitată la aceste situaţii.
- În fiecare judeţ, numărul de cadre didactice care se formează prin cursuri în domeniul evaluării pentru examenul naţional de bacalaureat se raportează la numărul elevilor care finalizează anual cursurile liceale. Întrucât nu se poate face întotdeauna repartizarea strict echilibrată a lucrărilor scrise, ca urmare a evaluării încrucişate între judeţe a lucrărilor scrise, pot apărea situaţii în care, în judeţe cu număr mic de elevi, să fie transmise spre evaluare lucrări scrise din judeţe cu număr mare de elevi.
- În aceste condiţii, dar luând în calcul şi faptul că legislaţia în vigoare nu prevede obligativitatea cadrelor didactice de a participa la evaluarea lucrărilor scrise în cadrul examenelor naţionale (bacalaureat, titularizare, definitivat etc.) şi nici la cursuri de formare, se impune, pentru cazurile anterior menţionate, ca în comisiile de evaluare să fie nominalizaţi şi profesori evaluatori care nu au finalizat cursuri de formare în domeniul evaluării.