Elevi maramureșeni la Concursul Național de Educație pentru Sănătate din Mureș - 27 minute în urmă
Care este programul liturgic al ierarhilor în acest final de săptămână - 1 oră în urmă
Asociația „Energia Mișcării” pregătește o nouă aventură pentru copii și adulți - 12 ore în urmă
Personalități maramureșene de ieri și de azi, născute în luna mai- Vasile Radu Ghenceanu - 14 ore în urmă
Public numeros la prezentarea numerelor 88-89 ale revistei de patrimoniu cultural „Memoria Ethnologica” - 15 ore în urmă
Psiholog Psihoterapeut Cecilia Ardusătan: Sfaturi de viață pentru părinții care vor să-și ajute copiii în perioada examenelor - 15 ore în urmă
54 de ani de la inundațiile catastrofale din Maramureș și Sătmar - 17 ore în urmă
Meșteri populari din Maramureș vor fi prezenți la Festivalul Tradițiilor Românești din Chișinău - 19 ore în urmă
18 mai: Ziua Internațională a Muzeelor - 19 ore în urmă
Noi sancțiuni pentru șoferii prinși băuți sau drogați la volan - în urmă
29 ianuarie- Ziua Internațională a Automobilului
Istoria automobilului avea să înceapă, într-o zi de 29 ianuarie, acum 138 de ani.
Karl Benz terminase și înregistrase proiectul său care consta într-un vehicul propulsat de un motor cu benzină. I-a dat denumirea de Motorwagen.
Inginerul Benz inventa vehiculul cu trei roți, propulsat de un motor cu explozie în patru timpi, care funcționa cu benzină. A fost concepută doar pentru doi pasageri.
După această invenție s-au luat și cei care au realizat mașinile vremurilor noastre, ce au în componența lor supapele de admisie mecanice, diferențialul și aprinderea electronică.
Se spune că la reprezentație, în ziua de 3 iulie 1886, zgomotul făcut de motor a speriat calul unui măcelar care a răsturnat produsele din căruță și a rănit vizitiul.
Benz nu s-a descurajat și, mai târziu a prezentat și modele mai silențioase, propunând amplasarea unor stații de benzină în unele intersecții, astfel, nefiind nevoie ca rezervorul mașinii să fie prea mare.
Astăzi, tehnologia a avansat atât de tare, încât putem vorbi despre mașini fără șofer, care pot fi mai pricepute la condus decât mulți oameni.
Viitorul mașinilor fără șofer nu se bazează doar pe navigarea pe șosele, ci și pe reacția la situații noi.
Lăcrimioara ZOTA