Ce găseai pe masa țăranului român în trecut, de Paște. Mielul umplut a apărut relativ recent - 15 ore în urmă
Expoziția „Un secol de arte frumoase la Baia Mare” va fi vernisată la Palatul Episcopal Romano-Catolic de Oradea - 16 ore în urmă
Primăvara în Satul de pe Dealul Florilor, în a doua zi de Paști - 17 ore în urmă
Psiholog Psihoterapeut Cecilia Ardusătan: Slăbiciunile din viață și influența asupra noastră, câteva sfaturi esențiale; Cum le recunoaștem și cum acționăm - 17 ore în urmă
Val de infecții respiratorii și gripă în Maramureș - 17 ore în urmă
Un milion de euro, la Borșa, prin PNNR - 17 ore în urmă
Într-o zi de 3 mai, Nadia Comăneci ne-a făcut mândri că suntem români - 17 ore în urmă
Când vor intra pe carduri, alocațiile pe luna mai - 18 ore în urmă
O cățelușă are nevoie de ajutorul oamenilor, iubitori de animale - 19 ore în urmă
Zilele Insuficienței Cardiace - 19 ore în urmă
Cum rămâne cu evaluarea încrucișată la bacalaureat
Modalitatea de evaluare a lucrărilor scrise şi de soluţionare a contestaţiilor în sesiunile examenului de bacalaureat din anul 2020 va fi aceeaşi ca în sesiunile anterioare, a informat luni Ministerul Educației. Aşadar, evaluarea încrucişată între judeţe a lucrărilor scrise nu este exclusă. În acelaşi timp, prin emiterea ordinului nr. 4.950/2019, Ministerul Educaţiei Naţionale a reglementat situaţiile excepţionale apărute în sesiunile anterioare ale acestui examen:
- Pentru anumite discipline care se predau numai în anumite judeţe (cazul limbilor materne turcă şi croată, predate doar în judeţul Constanţa, respectiv Caraş-Severin), chiar dacă lucrările scrise au fost transmise spre evaluare în alte judeţe, a fost necesar ca în comisiile de evaluare să fie nominalizaţi profesori evaluatori din aceleaşi judeţe din care proveneau lucrările scrise. În concluzie, excepţia de la regulă are incidenţă strict limitată la aceste situaţii.
- În fiecare judeţ, numărul de cadre didactice care se formează prin cursuri în domeniul evaluării pentru examenul naţional de bacalaureat se raportează la numărul elevilor care finalizează anual cursurile liceale. Întrucât nu se poate face întotdeauna repartizarea strict echilibrată a lucrărilor scrise, ca urmare a evaluării încrucişate între judeţe a lucrărilor scrise, pot apărea situaţii în care, în judeţe cu număr mic de elevi, să fie transmise spre evaluare lucrări scrise din judeţe cu număr mare de elevi.
- În aceste condiţii, dar luând în calcul şi faptul că legislaţia în vigoare nu prevede obligativitatea cadrelor didactice de a participa la evaluarea lucrărilor scrise în cadrul examenelor naţionale (bacalaureat, titularizare, definitivat etc.) şi nici la cursuri de formare, se impune, pentru cazurile anterior menţionate, ca în comisiile de evaluare să fie nominalizaţi şi profesori evaluatori care nu au finalizat cursuri de formare în domeniul evaluării.