Un primar de excepție: Simion Pop, fiu al localității Budești, Maramureș - 2 ore în urmă
Elevii maramureșeni, rezultate deosebite la Olimpiada de Chimie - 3 ore în urmă
Apel umanitar: Să donăm și să ne rugăm pentru Cristina Conț, o tânără grav rănită în urma unui accident - 4 ore în urmă
Atenție la căpușe! Medicii au recomandări privind ieșirea la iarbă verde - 4 ore în urmă
Se schimbă legea pentru persoanele cu dizabilități - 4 ore în urmă
Juniorii 4 ai Academiei de Handbal Minaur Baia Mare au reușit să-și asigure calificarea în cadrul turneului final al categoriei - 4 ore în urmă
CS Minaur s-a calificat în Final Four-ul Cupei României - 4 ore în urmă
Trei băieți și trei fete Wild Cats Baia Mare sunt selectați la lotul regional - 4 ore în urmă
Programul Poștei Române de sărbători - 4 ore în urmă
Ce artiști cântă anul acesta la Udătoriul din Șurdești - 4 ore în urmă
Reguli simple pentru a prelungi durata de viaţă a anvelopelor
Deși nu se poate vorbi despre o durată de viață standard a anvelopelor, experții recomandă înlocuirea lor după o perioadă de 5 ani. În cazul în care anvelopele nu au fost înlocuite în decurs de 10 ani de la data lor de fabricatie, se recomandă – ca măsură de precauție – înlocuirea lor cu anvelope noi. Alexandru Berende, proprietarul service-ului auto Beralex Baia Mare, recomandă câteva reguli simple, a căror aplicare prelungește durata de viață a anvelopelor.
Verificarea periodică a presiunii din interiorul anvelopelor. O presiune prea mică în anvelope înseamnă o uzură prematură a anvelopelor, dar și un consum de carburant mai mare. Presiunea trebuie, în mod obligatoriu, să corespundă cu valorile din cartea tehnică a mașinii, dar și cu limitele marcate pe anvelope. Ea trebuie verificată periodic, dar numai când anvelopele sunt reci (un pneu cald are o presiune mai mare).
Echilibrarea periodică a roților. O roată neechilibrată conduce la o uzură neuniformă, anvelopa uzându-se mai rapid în anumite unghiuri. În plus, o roată neechilibrată corespunzător e supusă unor solicitări suplimentare, care îi pot scurta durata de viață. Echilibrarea periodică a roților (chiar la interval de 6 luni) poate prelungi durată de viață a anvelopelor.
Verificarea gradului de uzură a anvelopelor. Uzura este un proces care apare la orice tip de anvelopă, indiferent de calitatea sau brandul acesteia. O anvelopă de calitate mai slabă va prezenta mai devreme semne de îmbătrânire mai repede decât una de calitate și va trebui înlocuită mai repede. Uzura prematură a anvelopelor este cauzată mai ales de stilul de condus neadaptat la condițiile de mediu. Sunt de evitat frânarea bruscă, accelerarea rapidă, precum și virajele luate cu viteze mari. Verificarea benzii de rulare e importantă și pentru că uzura influențează și capitolul siguranță.
Evitarea supraîncărcării mașinii. O depășire a greutății cu 20% peste limită maximă admisă conduce la o scurtare a vieții anvelopelor cu aproximativ 40%. Evitarea supraîncărcării frecvente a mașinii prelungește viața setului de anvelope.
Alegerea unui set de anvelope de calitate. Anvelopele slab calitative se uzează mai repede și oferă performanțe reduse. Alegerea unui set de anvelope de calitate poate ajuta șoferii să economisească pe termen lung, ținînd cont că au o durată de viață mai îndelungată și, ca atare, vor fi înlocuite mai rar.
Înlocuirea suspensiilor învechite. O stare proastă a suspensiilor contribuie la o uzură prematură a anvelopelor, dar poate periclita și siguranța în deplasare. Când suspensiile sunt învechite, mașina vibrează în timpul deplasării, situație care trebuie evaluată de îndată de către un service autorizat, care va stabili dacă suspensiile trebuie înlocuite.
Modalitatea de depozitare a anvelopelor. Lăsarea anvelopelor în aer liber pentru perioade mai îndelungate de timp poate conduce la uscarea suprafețelor, ceea ce favorizează apariția crăpăturilor (denumite și crăpături „meteo”). Depozitarea anvelopelor într-un mediu răcoros, curat și uscat, de preferință în interior, poate contribui la prelungirea duratei de viață a anvelopelor.
Rotirea periodică a anvelopelor. De regulă, anvelopele amplasate pe axa de tracțiune sunt supuse unor solicitări mai mari și se uzează mai mult. Rotirea anvelopelor din față în spate (sau invers), uniformizează uzura și, astfel, crește durata lor de viață.
Înlocuirea anvelopelor în funcție de sezon. Anvelopele de iarnă sunt construite dintr-un cauciuc mai puțin dur, menit să ofere performanțe atunci când pe partea carosabilă se regăsește un strat de zăpadă sau gheață. Dar sunt total nepotrivite pentru sezonul cald, când se uzează foarte repede. La fel, cauciucurile de vară se uzează mai repede iarna. Pentru a putea prelungi durata de viață a pneurilor – dar și pentru a circula în siguranță -, este important că acestea să fie utilizate numai în sezonul pentru care au fost produse.