S-a sărbătorit hramul Mănăstirii Baia Borșa - 4 ore în urmă
Amintirile care se întorc doar seara - 5 ore în urmă
„Muzica este stilul meu de viață” – Adina Dunca, un munte de talent confirmat de premii excepționale - 6 ore în urmă
7 decembrie – ziua în care România a pierdut moștenirea lui Brâncuși - 7 ore în urmă
Concertul solemn de colinde „Domnul pe Pământ”, de la Catedrala Episcopală din Baia Mare, ajunge la cea de-a XXI-a ediție - 8 ore în urmă
Rezultate foarte bune pentru CSM Baia Mare la Cupa României Fitness Challenge – cadeți - 8 ore în urmă
Inițiativă rară a Penitenciarului Baia Mare – deținuți la masă cu familiile lor, în afara unității - 8 ore în urmă
Un eveniment de rezonanță internațională la Academia Română, Filiala Cluj-Napoca - 9 ore în urmă
Viktor Orbán se pregătește pentru „lumea de după război” - 11 ore în urmă
Autoturism furat din Ucraina, descoperit la Punctul de Trecere Siret - 12 ore în urmă
Intenție UE: taxe de drum mai mari pentru posesorii de mașini vechi
Oficiali ai Comisiei Europene au dezvăluit intenția prin care posesorii de vehicule care tranzitează statele Uniunii Europene să plătească taxele de drum diferențiate în funcție de emisiile poluante ale mașinilor deținute, fie că e vorba de autoturisme, autobuze sau camioane. Astfel, cu cât mașina utilizată este mai veche și, deci, mai poluantă, cu atât vignetele sau sumele plătite la stațiile de taxare de pe autostrăzi vor fi mai scumpe.
Propunerea este susţinută de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) care, prin suprataxarea mașinilor vechi, dorește să stimuleze achizițiile de mașini noi. „Orice taxare a utilizării drumurilor care nu ia în calcul emisiile reale de noxe va duce la «sub-optimizarea» parcului auto” – susține ACEA.
Directiva pregătită urmează să fie supusă aprobării Parlamentul European. Ea nu va obliga statele membre să taxeze utilizarea drumurilor în funcţie de normele de poluare, dar trasează liniile directoare pentru ca o astfel de măsură să fie aplicată omogen pe tot cuprinsul Uniunii.
Dacă iniţiatorii acestui demers vor avea susţinerea statelor membre și directiva va fi aprobată, atunci şi statele nemembre UE ar trebui să îşi dea acordul pentru această măsură.
Cum, de regulă, propunerile UE s-au dovedit a fi un fel de „vrei-nu vrei, bea Grigore aghiasmă”, se întrevăd vremuri grele pentru deținătorii de mașini vechi și poluante.















