La 8 mai se sărbătorește Internațional, Crucea Roșie și Semiluna Roșie - 5 minute în urmă
Aqua – cățelușa salvată din albia răului Săsar a fost adoptată - 6 minute în urmă
50 de familii nevoiașe din Protopopiatul Vișeu au avut o masă îmbelșugată de Paști prin intermediul proiectul filantropic “Masa bucuriei” - 60 minute în urmă
Gemenele folclorului maramureșean, Suzana și Daciana Vlad, își serbează ziua de naștere - 1 oră în urmă
A fost hramul Mănăstirii Habra din Groși - 1 oră în urmă
Tânăra Cristina Conț are nevoie în continuare de sprijinul semenilor; Care e starea sa - 13 ore în urmă
Clădire abandonată, găsită de Mihai Morar într-o zonă pitorească din Maramureș - 14 ore în urmă
7 mai 1986: Amintiri unice din Maramureș cu victoria Stelei București - 14 ore în urmă
PS Timotei Sătmăreanul a slujit în Parohia Ortodoxă Rozavlea în a treia zi de Paști - 15 ore în urmă
Cea de-a 30-a ediție a Festivalului Internațional de Artele Spectacolului ATELIER, se apropiei - 16 ore în urmă
”Programul de educație media”: Două unități de învățământ din Maramureș vor funcționa ca școli-pilot-media
”Programul de educație media”, implementat în cadrul unui parteneriat dintre Ministerul Educației și Centrul pentru Jurnalism Independent (CJI), este un demers strategic centrat pe introducerea, în activitatea curentă a profesorilor și elevilor de liceu, concepte de educație media (media literacy).
Obiectivul programului este ca, până în 2030, cel puțin 30% (175.000) dintre elevii de liceu să înțeleagă rolul media într-o societate democratică, să distingă faptele de dezinformare, să deconstruiască mesajele media și să interacționeze responsabil cu social media.
Potrivit Inspectoratului Școlar Județean Maramureș, în județul nostru vor funcționa ca școli-pilot-media, începând cu semestrul al doilea al anului școlar 2020-2021, două unități de învățământ: Colegiul Național „Mihai Eminescu” Baia Mare (foto) și Colegiul Național „Dragoș Vodă” Sighetu Marmației.
Rezultatele imediate, prevăzute prin proiect, sunt:
- Un model de dezvoltare personală continuă, dezvoltat până în 2023, care va facilita profesorilor formați includerea de elemente de educație media în procesul de predare-învățare, ca parte a activității curente, în cadrul disciplinei/disciplinelor.
- 600 de profesori de limba și literatura română formați, respectiv 48.000 de elevi care și-au dezvoltat abilitățile necesare pentru a fi cetățeni informați, capabili să interacționeze critic și responsabil cu media, cu imunitate la efectele dezinformării.
- Un program de formare acreditat pentru profesorii de limba și literatura română și discipline conexe care predau în unități de învățământ liceal, formați în 3 etape: 250 profesori în anul 2021, 200 de profesori în anul 2022, 150 profesori în anul 2023.
- Un set de mecanisme post-formare și de suport, care include mentorat și îndrumare, observație la clasă din partea formatorilor și profesorilor-mentori, observație și consultare cu profesorii din comunitatea de educație media etc.
- O platformă online pentru profesori și elevi, care include funcții de formare, post-instruire și monitorizare/evaluare, pentru ca profesorii să își prezinte activitățile, să se conecteze și să primească feedback, precum și să acceseze resurse.
- Un sistem de monitorizare și evaluare (instrumente, metode etc.), aplicat profesorilor și elevilor participanți în program.
- Un grup profesoral care deține competențele necesare predării educației media și utilizării mass-media în procesul de predare-învățare-evaluare.
- Un grup profesoral care deține competențele și profilul necesare pentru a desfășura activități în domeniul educației media, în calitate de trainer/profesori-mentori/facilitatori.
- Competență transversală educație media (media literacy), dezvoltată în cadrul intervenției educaționale și integrate în programele școlare la nivel liceal.