„Osima” – proză de Marian Ilea, partea a VI-a - 1 oră în urmă
„Lucaciștii au talent” – activitate inedită organizată în „săptămana verde” la colegiul băimărean - 2 ore în urmă
Cum se marchează în Maramureș Ziua Veteranilor de Război - 2 ore în urmă
11 stații de încărcare pentru mașini electrice vor fi realizate în Baia Sprie - 3 ore în urmă
Sfânta Liturghie a Darurilor înainte sfinţite la Parohia Ortodoxă „Sfinții Arhangheli Mihail și Gavriil” din Sighetu Marmației - 3 ore în urmă
În Sighetu Marmației va avea loc pelerinajul anual la Cimitirul Săracilor - 4 ore în urmă
PS Părinte Iustin i-a conferit lui Mihai Morar cea mai înaltă distincție culturală a eparhiei – Ordinul „Crucea Nicolae Steinhardt” pentru mireni - 4 ore în urmă
În Maramureș, luna mai va fi dedicată culturii și tradițiilor; Se anunță evenimente multe și diverse - 5 ore în urmă
Medalie de aur pentru un elev de la Colegiul „Dragoș Vodă” din Sighet la Olimpiada Națioanlă de Fizică - 6 ore în urmă
Lăpușeanca Victoria Petrenciuc a primit patru de DA la emisiunea „Românii au talent” - 14 ore în urmă
De anul viitor, românii ar trebui să primească buletine electronice
Ministerul Afacerilor Interne supune dezbaterii publice un proiect de Ordonanță a Guvernului pentru modificarea şi completarea unor acte normative care cuprind dispoziții privind evidența persoanelor și actele de identitate ale cetățenilor români.
Mai exact, pentru a asigura cetățenilor exercitarea dreptului la liberă circulație pe teritoriul statelor membre ale Uniunii Europene, în condiții similare celorlalți cetățeni UE, România este obligată să emită acte electronice de identitate, începând din luna august a anului 2021. Iată câteva caracteristici ale acestora:
- prin intermediul noului buletin, românii vor putea, indiferent de locul în care se află (în țară sau în afara teritoriului național), să interacționeze online cu autoritățile administrației publice și să solicite prestarea de servicii publice. Prezența fizică a cetățeanului, la ghișeu, nu va mai fi necesară, acesta putând accesa de la distanță servicii, precum: înmatricularea unui autovehicul, obținerea unui certificat de cazier judiciar, a unor avize, autorizații sau a altor documente de la autoritățile publice, depunerea unor declarații personale prevăzute de lege ș.a;
- noul buletin va putea fi folosit pentru autentificarea în platforma informatică a asigurărilor de sănătate, asigurând astfel ”funcționalitatea de card de sănătate”;
- actul electronic de identitate se va elibera obligatoriu pentru persoane cu vârsta de 12 ani și, opțional, sub această vârstă, la solicitarea părinților sau a reprezentanților legali;
- oferă cetățenilor români cu domiciliul în străinătate posibilitatea de a obține un act electronic de identitate, fără a mai fi necesară stabilirea domiciliului în România.
Cei care nu doresc, din orice motiv, o carte electronică de identitate, va exista opțiunea de a solicita eliberarea unei cărți de identitate simple. Aceasta nu va conține elemente sau date electronice, dar va prezenta un grad ridicat de securitate.
Producerea noilor acte de identitate se va realiza, centralizat, de Compania Națională „Imprimeria Națională”.
Textul proiectului de act normativ poate fi consultat aici .Propunerile și opiniile persoanelor interesate pot fi transmise pe dgj_transparenta@mai.gov.ro.