Share
Cine sunt elevele din Maramureș care au luat 10 la examenul de bacalaureat; Cum s-au pregătit și ce planuri de viitor au

Cine sunt elevele din Maramureș care au luat 10 la examenul de bacalaureat; Cum s-au pregătit și ce planuri de viitor au

Azi, 27 iunie, s-au afișat rezultatele la examenul de Bacalaureat. În Maramureș, înainte de contestații, procentul de promovabilitate este de 71,49%.  În 2021, rata de promovare a fost de 66,54%.

În această sesiune, trei eleve au reușit să ia 10 pe linie. Este vorba despre Miruna Manu de la Liceul Teoretic „Petru Rareș” Târgu Lăpuș, Ana Pop Sitar și Antonia Moge de la Colegiul Național „Gheorghe Șincai” Baia Mare.

Am luat legătura cu fetele și le-am întrebat cum s-au pregătit pentru examen, dar și ce planuri de viitor au. Ne-am dat seama că sunt inteligente, harnice și cu vise mărețe (pe lângă faptul că sunt toate foarte frumoase).

„Pregătirea pentru bacalaureat nu a fost una foarte riguroasă pentru mine, având în vedere că mă pregătesc pentru admiterea la UMF „Iuliu Hațieganu” Cluj-Napoca, universitate care nu ia în considerare media de la BAC. Trebuie să recunosc că am învățat constat pe parcursul celor patru ani de liceu, astfel încât nu a fost nevoie să insist foarte mult în anul terminal.

Din punctul meu de vedere, acest examen nu este unul greu, ci de dificultate medie, așadar nu necesită o pregătire foarte intensă, cheia succesului o reprezintă organizarea. Nu aveam așteptări mari în ceea ce privește media, însă am rămas plăcut surpinsă când am văzut nota maximă la fiecare materie, aceasta fiind o confirmare a muncii mele de-a lungul acestor ani, dar și a implicării și devotamentului cadrelor didactice ale Liceului Teoretic „Petru Rareș” Târgu Lăpuș, care mi-au îndrumat pașii și m-au sprijinit” – a declarat Miruna Manu.

„Am început pregătirea pentru examenul de bacalaureat încă din luna septembrie. Eram conștientă de faptul că acest examen reprezintă o piesă centrală în tabloul realizării personale. În timpul semestrului, mi-am impus să acord cel puțin o oră pe zi pregătirii pentru bacalaureat, pe lângă munca obligatorie pentru școală și activitățiile extracuriculare. Pe lângă rezolvarea individuală a testelor propuse de Ministerul Educației din anii anteriori, am luat lecții în particular pentru informatică. Un merit deosebit îl au, însă, și profesorii care m-au pregătit pentru acest examen, printre care se numără profesorii mei din cadrul Colegiului Național ”Gheorghe Șincai”: domnul profesor Mușuroia Nicolae – la matematică, doamna profesoară Contraș Diana –  la informatică, doamna profesoară Costin Hendea Anca și domnul profesor Adrian Sabău – la limba și literatura română. De asemenea, le mulțumesc și doamnei profesoare Zelina Ioana și tatălui meu, Pop Sitar Petrică, cadre didactice din cadrul Centrului Universitar Nord din Baia Mare, Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca, care m-au îndrumat la informatică, respectiv matematică.

Fiind pragmatică și rezolvând subiecte de bacalaureat din anii anteriori, consider că examenul din acest an a fost de o dificultate ușoară spre medie. Subiectul la română a ridicat mai multe dificultăți în rândul absolvenților de liceu, deoarece opera care s-a dat la subiectul III – comedia ”O scrisoare pierdută” de I.L. Caragiale – a fost subiect și în urmă cu 2 ani, la profil real. La matematică și informatică, în schimb, subiectele au fost abordabile. Funcțiile din cadrul subiectului III la matematică nu au fost foarte complicate, dar nici redactarea programelor din cadrul subiectului III la informatică nu a fost extrem de dificilă.

Mă așteptam la o notă mare și sunt extrem de mulțumită de rezultatul obținut, care, din punctul meu de vedere, reflectă munca depusă pe parcursul acestor patru ani de liceu.

Doresc să urmez specializarea engleză-japoneză din cadrul Facultății de Litere a Universității ”Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca. Deși poate părea puțin ironic, urmând studiile liceale în cadrul unui profil real la un colegiu renumit pentru performanțele elevilor la ”științele exacte”, încă de mică am avut o atracție inexplicabilă pentru limbile străine. Engleza a fost materia mea favorită pe tot parcursul studiilor mele școlare, iar pasiunea pentru japoneză am dezvoltat-o atât din admirație pentru cultura, istoria și mentalitatea poporului japonez, cât și din ambiție pentru a elucida enigma unei dintre cele mai grele limbi de studiat pentru oamenii din Occident, în special datorită diferențelor la nivelul alfabetelor. Consider că această specializare mi se potrivește și doresc să acumulez îndeajuns de multe cunoștiințe încât să am posibilitatea de a beneficia de o bursă de studiu în Țara Soarelui Răsare” – ne povestește Ana Pop Sitar.

„Matematica și chimia sunt materiile în care mă regăsesc cel mai mult. Pregătirea la aceste două materii am făcut-o pe parcursul celor 4 ani de liceu din pasiune. Nu am simțit niciodată că lucrez în adevăratul sens al cuvântului. La română nu am crezut niciodată că voi lua nota maximă. Mereu simțeam că nu sunt suficient de bună și că trebuie să lucrez mai mult. Îmi place să citesc și asta m-a ajutat, cred, cel mai mult.

Cele trei probe au fost de dificultate medie. Cea mai grea probă mi s-a părut cea la limba și literatura română unde din cauza emoțiilor nu am reușit să scriu tot ceea ce știam. La celelalte două probe am reușit să termin mai repede și să am timp să mă verific.

Nu m-am așteptat să obțin nota maximă. Am fost foarte plăcut surprinsă când am văzut rezultatele.

Aș dori să urmez cursurile Facultății de Medicină din Târgu Mureș” – spune Antonia Moge.

Le felicităm din suflet pe cele trei absolvente pentru rezultate și pentru munca depusă în acești ani. Le urăm mult succes în continuare și un viitor strălucit! Să nu uităm și de cadrele didactice și părinți. Jos pălăria!

L.C.H.


Acum poți urmări știrile DirectMM și pe Google News.


1 Comentariu în această postare

  1. Dobai Joltvinschi Maria-Magdalena

    Felicitări absolvenților pentru media de la bacalaureat și pentru visele lor pentru viitor a căror realizare le-o doresc.Super felicitări pentru ANA POP SITAR!!!!🤗👍❤

    Răspunde

Lasă un comentariu