A fost hramul Bisericii Ortodoxe „Înălțarea Domnului” din Târgu Lăpuș - 4 ore în urmă
Vremea exactă în Maramureș, luni, 29 mai - 10 ore în urmă
„Fotbal Feminin” Baia Mare, victorie și calificare! - 15 ore în urmă
Special DirectMM: 4 ani, de când maramureșenii au cunoscut pe pielea lor forța fabuloasă a naturii! „Minitornada” din 28 mai 2019, totul este aici! - 15 ore în urmă
Multă distracție și bucurie la aeroclubul băimărean: Ziua Copilului, marcată adecvat cu atracții speciale pentru cei mici, atmosferă de sărbătoare! - 15 ore în urmă
Reprezentare la nivel înalt a maramureșenilor la Vatican - 16 ore în urmă
Fascinante flori de mină, expuse la Cavnic - 16 ore în urmă
Art Safari 2014 – Pavilionul de Artă București (2); 2014-2023: Prezențe contributoare băimărene și maramureșene la primul târg internațional de artă din România (2) - 18 ore în urmă
În 28 mai 2023: Se împlinesc 102 de ani, azi, de la nașterea Arhiepiscopului Justinian Chira, personalitate marcantă a credinței și devotamentului! - 18 ore în urmă
Nenorocire uriașă, într-o familie din Nănești, Maramureș - 19 ore în urmă
Recuperare psihologică la Esperando
În cadrul Centrului de Recuperare Esperando, serviciul de intervenție este bazat pe o colaborare foarte strânsă între specialiști și familie. Aceștia trebuie să coopereze pe întreg parcursul terapiei, de la evaluare și până la integrarea persoanei în comunitate. Terapia de recuperare nu se referă exclusiv la programul aplicat de specialiști în cadrul centrului; ea se extinde și în viața de zi cu zi a copilului, devenind un mod de viață. Intervenția de recuperare presupune mai multe etape.
- Evaluare: a abilităților cognitive – se referă la capacitatea copilului/persoanei de procesare a informației, în principal la atenție, memorie, categorizare, planificare și rezolvarea de probleme; a abilităților de comunicare – limbajul (exprimare și comprehensiune); a abilităților motrice – vizează fluența și controlul mișcărilor mușchilor corpului (motricitatea grosieră și motricitatea fină); a abilităților sociale – abilitățile copilului/persoanei de a-și modela comportamentul, pentru a realiza interacțiuni sociale funcționale cu ceilalți; a abilităților/competențelor de autonomie personală – capacitatea de a rezolva independent probleme;
- Stabilirea unui plan de lucru/intervenție.
- Evaluarea periodică și adaptarea planului de intervenție potrivit nevoilor persoanei/copilului.
- Consilierea părinților/aparținătorilor privind planul de lucru, metodele de lucru, progresul copilului sau orice schimbare apare pe parcursul procesului terapeutic. Părintele poate participa ori de câte ori dorește la terapie, beneficiind și de îndrumare privind modul în care să lucreze acasă cu copilul.
”Un lucru foarte important este că, pe întregul proces terapeutic, nu ne concentrăm pe dizabilitatea persoanei, ci pe potențialul acesteia” – spun cei de la Esperando.