Îmbunătățiri la sistemul pentru apeluri de urgență, 112 - 27 minute în urmă
La 18 aprilie, întreaga lume sărbătorește monumentele și siturile arheologice - 51 minute în urmă
Elevi de la Colegiul „Mihai Eminescu” din Baia Mare calificați la Olimpiada de limba franceză și de limbi romanice - 1 oră în urmă
„Priviri” din orașul Baia Mare (XI). Strada Crișan, la începutul secolului XX - 14 ore în urmă
Grupul Iza va susține în Serbia spectacolul pascal „Mărgăritar de primăvară” - 16 ore în urmă
Cei trei chefi, Scărlătescu, Bontea, Dumitrescu, ”acasă” la ProTV - 17 ore în urmă
Comportamentul suspect l-a trădat: Un bărbat prins de jandarmii din Maramureș - 17 ore în urmă
„La umbra crucii Tale”: Concert de pricesne la biserica din Fersig - 17 ore în urmă
Baia Mare va avea incubator de afaceri. Va fi dezvoltat prin supraetajarea Bibliotecii Județene - 18 ore în urmă
De vorbă cu Gabriel Boriceanu, tânărul cu drag de autentic; În magazinul său „Ie Vie” găsești adevărate comori - 18 ore în urmă
Recuperare psihologică la Esperando
În cadrul Centrului de Recuperare Esperando, serviciul de intervenție este bazat pe o colaborare foarte strânsă între specialiști și familie. Aceștia trebuie să coopereze pe întreg parcursul terapiei, de la evaluare și până la integrarea persoanei în comunitate. Terapia de recuperare nu se referă exclusiv la programul aplicat de specialiști în cadrul centrului; ea se extinde și în viața de zi cu zi a copilului, devenind un mod de viață. Intervenția de recuperare presupune mai multe etape.
- Evaluare: a abilităților cognitive – se referă la capacitatea copilului/persoanei de procesare a informației, în principal la atenție, memorie, categorizare, planificare și rezolvarea de probleme; a abilităților de comunicare – limbajul (exprimare și comprehensiune); a abilităților motrice – vizează fluența și controlul mișcărilor mușchilor corpului (motricitatea grosieră și motricitatea fină); a abilităților sociale – abilitățile copilului/persoanei de a-și modela comportamentul, pentru a realiza interacțiuni sociale funcționale cu ceilalți; a abilităților/competențelor de autonomie personală – capacitatea de a rezolva independent probleme;
- Stabilirea unui plan de lucru/intervenție.
- Evaluarea periodică și adaptarea planului de intervenție potrivit nevoilor persoanei/copilului.
- Consilierea părinților/aparținătorilor privind planul de lucru, metodele de lucru, progresul copilului sau orice schimbare apare pe parcursul procesului terapeutic. Părintele poate participa ori de câte ori dorește la terapie, beneficiind și de îndrumare privind modul în care să lucreze acasă cu copilul.
”Un lucru foarte important este că, pe întregul proces terapeutic, nu ne concentrăm pe dizabilitatea persoanei, ci pe potențialul acesteia” – spun cei de la Esperando.