Centru de zi, în comuna Rona de Jos. Proiectul a obținut o finanțare nerambursabilă - 12 ore în urmă
Ziua Internațională a Securității și Sănătății în Muncă, marcată pe 28 aprilie - 14 ore în urmă
CIBUS – Proiect pentru reducerea risipei de alimente, demarat și în Maramureș - 14 ore în urmă
„Cântați, Domnului, cântați”: La Sighet va avea loc a III-a ediție a Festivalului concurs de cântări religioase - 14 ore în urmă
„Marea Carte a Madrigalului” va fi lansată în Baia Mare - 15 ore în urmă
Rezultate bune și medalie obținută de Galactic Baia Mare în Suceava - 15 ore în urmă
Protopopiatul Baia Mare: Au fost premiate proiectele catehetice înscrise în Concursul Național „Hristos – Cuvântul care vindecă” - 15 ore în urmă
9 medalii, din care 3 de aur, pentru ACS Dragonul Baia Mare la Campionatul European de Taekwon-do ITF - 15 ore în urmă
Școala de dans Medio Monte Baia Sprie, medalii obținute la Bucovina Dance Cup - 16 ore în urmă
Remus Rogojan își lansează prima carte, „Dragoste la plic” - 18 ore în urmă
Sistem original de atenuare a efectelor derapării
Un sistem de atenuare a efectelor derapării a fost implementat în Groși, printr-o colaborare dintre Electrica și Drumurile Naționale. Colaborarea constă în faptul că pe drum deszăpezirea nu se face instantaneu, iar Electrica are amplasat în curbă un stâlp foarte solid, în care se opresc mașinile care derapează. „Stația” pilot e situată în curba de pe panta de coborâre înspre Târgu Lăpuș. Locul e strategic ales, căci la 10 m de stâlp se află o troiță la care șoferii ghinioniști se pot ruga să revină rapid în trafic. Nu e și cazul tirului polonez din imagine, care a utilizat aseară sistemul inovativ de atenuare a efectelor derapării, nu și troița auxiliară (probabil șoferul străin nu i-a cunoscut funcționalitatea). Ca atare, dimineață tirul era încă acolo (îi plecase doar capul), deși drumul era deja curățat „la negru”.
A. IUREA