Start oficial pentru PROALL, un proiect transfrontalier România–Ucraina pentru intervenții la incendii - 20 minute în urmă
Este posibil astăzi Umanismul? (foileton 2) - 2 ore în urmă
Campania Națională de Colectă de Crăciun: Băimărenii sunt invitați să doneze alimente pentru cei aflați în nevoie - 2 ore în urmă
20 de ani de American Spaces la American Corner Baia Mare - 2 ore în urmă
Reamenajarea spațiului de studiu al Bibliotecii Județene „Petre Dulfu” Baia Mare - 2 ore în urmă
Spitalul Județean de Urgență „Dr. Constantin Opriș” Baia Mare organizează concurs pentru funcția de manager - 2 ore în urmă
Știința Explorări joacă două meciuri în trei zile cu CSM București pe teren propriu - 3 ore în urmă
Peste 50 de clădiri și terenuri degradate din Baia Mare intră pe lista cu impozitare specială - 3 ore în urmă
Noul showroom Toyota Baia Mare și-a deschis porțile - 3 ore în urmă
„Cupa Crăciunului” va aduce magia sărbătorilor pentru șahiștii băimăreni - 4 ore în urmă
Sistem original de atenuare a efectelor derapării
Un sistem de atenuare a efectelor derapării a fost implementat în Groși, printr-o colaborare dintre Electrica și Drumurile Naționale. Colaborarea constă în faptul că pe drum deszăpezirea nu se face instantaneu, iar Electrica are amplasat în curbă un stâlp foarte solid, în care se opresc mașinile care derapează. „Stația” pilot e situată în curba de pe panta de coborâre înspre Târgu Lăpuș. Locul e strategic ales, căci la 10 m de stâlp se află o troiță la care șoferii ghinioniști se pot ruga să revină rapid în trafic. Nu e și cazul tirului polonez din imagine, care a utilizat aseară sistemul inovativ de atenuare a efectelor derapării, nu și troița auxiliară (probabil șoferul străin nu i-a cunoscut funcționalitatea). Ca atare, dimineață tirul era încă acolo (îi plecase doar capul), deși drumul era deja curățat „la negru”.
A. IUREA















