Share
Scăpat ca prin minune, un bărbat a ieșit viu din infern

Scăpat ca prin minune, un bărbat a ieșit viu din infern

Ieri, 12 iunie 2025, Ahmedabad, India. Dimineața senină de vară avea să se transforme într-un coșmar pentru orașul indian Ahmedabad, după ce un avion de tip Boeing 787-8 Dreamliner, operat de compania națională Air India, s-a prăbușit la scurt timp după decolarea de pe Aeroportul Internațional Sardar Vallabhbhai Patel. Aeronava urma să efectueze zborul AI171 către Londra Gatwick, având la bord 242 de persoane, pasageri și membri ai echipajului.

Bucăți din fuselajul și coada avionului au fost văzute ieșind dintr-o clădire demolată.

În primele momente după catastrofă, rețelele sociale și agențiile de presă au fost invadate de imagini dramatice: o minge uriașă de foc, nori groși de fum negru, clădiri sfâșiate de impact și bucăți de fuselaj împrăștiate printre rămășițele unei cantine studențești. Avionul s-a prăbușit într-o zonă urbană dens populată, lângă complexul medical BJ, provocând un masacru în rândul locatarilor și al personalului medical.

Un avion Air India s-a prăbușit la câteva minute după decolarea de pe aeroportul Ahmedabad.

Printre victime se numără și studenți și personal medical de la Spitalul Civil și Colegiul Medical BJ, ale căror spații de cazare și lucru au fost distruse parțial de impact.

Civilii înconjoară părți ale avionului care se pare că s-a izbit de cantina unei facultăți de medicină.

Totuși, există un miracol printre resturi. Singurul om care a scăpat cu viață este Vishwash Kumar Ramesh, un bărbat britanic de origine indiană în vârstă de 40 de ani, asezat în rândul de ieșire de urgență (11A).

British man, Vishwash Kumar Ramesh, 'sole survivor' of Air India crash Get the latest updates below ⬇️ https://www.telegraph.co.uk/world-news/2025/06/12/uk-bound-plane-crashes-take-off-air-india/

Potrivit datelor inițiale oferite de Flightradar24, avionul a atins o altitudine maximă de aproximativ 200 de metri  înainte de a începe o coborâre rapidă, cu o viteză verticală negativă. Martorii și imaginile video arată o coborâre controlată, cu botul avionului ridicat și trenul de aterizare complet desfășurat.

 

Ancheta, coordonată de autoritățile indiene în colaborare cu experți ai producătorului Boeing și cu delegați ai țărilor ai căror cetățeni se aflau la bord, se concentrează momentan asupra unei posibile erori umane. Mai exact, există indicii că, imediat după decolare, copilotul ar fi acționat din greșeală maneta flapsurilor în locul celei de escamotare a trenului de aterizare, o greșeală fatală. De aceea, aripile avionului sunt curbate în sus.

Un videoclip postat pe rețelele de socializare pare să arate avionul coborând într-un mod controlat, cu un unghi ridicat al botului și trenul de aterizare desfășurat.

În acest caz, aeronava ar fi fost forțată să zboare cu o rezistență suplimentară imensă, dată de trenul de aterizare scos și de lipsa portanței suplimentare oferite de flapsuri în configurația de urcare.

Flapsurile, utilizate în mod normal la decolare pentru a genera portanță suplimentară, au fost retrase, iar trenul a rămas scos, compromițând astfel performanța avionului. Deși avionul Boeing 787 este proiectat să poată zbura chiar și în această configurație (inclusiv cu trenul scos), acest lucru necesită o manevră atentă, o putere a motoarelor dusă rapid la maximum și reacții rapide din partea echipajului. Conform experților, dacă pilotul aflat la manșă ar fi realizat imediat eroarea și ar fi dus motoarele manual în plin sau ar fi activat tracțiunea automată, avionul ar fi avut o șansă reală de a se salva.

Dincolo de aspectele tehnice, accidentul readuce în atenție problemele de formare și verificare a piloților în India. În trecut au existat controverse privind piloți care activau cu licențe invalide sau fără studii minime complete, și cu foarte puține oere de zbor la activ.

Explozia extrem de violentă, alimentată de tonele de kerosen, a reaprins și dezbaterile despre tranziția viitoare a industriei spre combustibili precum hidrogenul. Specialiștii avertizează că un accident similar cu un avion alimentat cu hidrogen ar putea avea efecte catastrofale mult mai mari, dat fiind potențialul exploziv al acestuia.

Sursa Foto: Daily Mail

Vasile Petrovan


Acum poți urmări știrile DirectMM și pe Google News.



Lasă un comentariu