Tradiționalul Concert de colinde în limbile ucraineană și română va avea loc la Biserica Ortodoxă Ucraineană din Ruscova în această duminică - 4 minute în urmă
Ultima colectare gratuită de aparate electrice de la domiciliu din acest an în Baia Mare - 13 minute în urmă
18 decembrie – Ziua Minorităților Naționale din România - 1 oră în urmă
Prognoza meteo Maramureș – 18 decembrie 2025 - 2 ore în urmă
În Centrul Vechi din Baia Mare: O seară de colind autentic și tradiție, alături de Grupul Iza - 12 ore în urmă
Lecții de la polițiști pentru elevii de la Școala „Lucian Blaga” - 13 ore în urmă
In memoriam Antoniu Tiberiu Florian, sigheteanul omorât în Revoluția din decembrie 1989 - 14 ore în urmă
CSS Baia Sprie: rezultate impresionante la December Run 2025 - 14 ore în urmă
Elevii de la Liceul Internațional din Baia Mare, în vizită la Muzeul Tarnița din Băița - 15 ore în urmă
Parfumuri contrafăcute scoase la vânzare în parcare - 15 ore în urmă
Pr. Adrian Dobreanu: Trei considerente cu privire la Praznicul Înălțării Domnului
Sărbătoarea Înălțării Domnului face parte din categoria praznicelor împărătești, fiind un eveniment istoric și supranatural contestat științific de oamenii necredincioși pentru că nu poate fi explicat, și, cu atât mai mult, nu poate fi repetat, adică un eveniment unic, ca și Întruparea și Învierea lui Hristos.
În primul rând, Înălțarea Domnului ne demonstrează și ne asigură de faptul că există cu adevărat cer. Unde S-a înălțat Hristos? La cer! Iar aceasta înseamnă că cerul există pentru că Hristos S-a înălțat la cer așa cum El Însuși a făgăduit: „în casa Tatălui Meu multe locașuri sunt. Iar de nu, v-aş fi spus. Mă duc să vă gătesc loc” (cf. Ioan 14, 2). Deci S-a suit la cer pentru ca să ne pregătească fiecăruia dintre noi un loc potrivit.
În al doilea rând, Mântuitorul Iisus Hristos S-a înălțat, ca peste zece zile de la acest praznic, Duhul Sfânt să vină în chip de limbi de foc peste Sfinții Apostoli. Astfel, Înălțarea lui Hristos a fost evenimentul care a făcut trecerea lui Iisus de la lucrarea pământească la cea cerească. Pentru că tot ceea ce a avut de săvârșit pe acest pământ a fost împlinit, făcându-Se ascultător față de Tatăl. Iar această ascultare înseamnă atât iubire desăvârșită intratrinitară, adică între Persoanele Sfintei Treimi cât și iubire față de făptura cea căzută, ca și consecință a păcatului originar.
În al treilea rând, Hristos S-a înălțat la cer ca să șadă de-a dreapta Tatălui – locul autorității în preajma Împăratului – și să mijlocească pentru noi: „Hristos, Cel ce a murit, şi mai ales Cel ce a înviat, Care şi este de-a dreapta lui Dumnezeu, Care mijloceşte pentru noi!” (cf. Romani 8, 34). Adică, de acolo de unde este, ne poartă de grijă fiindcă suntem frați ai Aceluiași Tată: „Mă sui la Tatăl Meu şi Tatăl vostru şi la Dumnezeul Meu şi Dumnezeul vostru.” (Ioan 20, 17).
Ca o scurtă concluzie, chiar dacă Hristos S-a înălțat la cer, nu ne-a lăsat pe noi singuri, ci a păstrat, păstrează și va păstra până la sfârșitul veacurilor o legătură vie cu cei care Îl iubesc și ascultă de Evanghelia Sa: „Şi iată, Eu cu voi sunt în toate zilele, până la sfârşitul veacului” (Matei 28, 20). Este o jertfă continuă a lui Hristos din cer, pentru cei încă rămași, aici, pe pământ!
Pr. Adrian DOBREANU
Citește și
„Orb, de nu mă vei lumina…” – Cugetări la Duminica vindecării orbului din naștere










