„Balul coșercilor” va avea loc la Coaș în a doua zi de Paști - 50 minute în urmă
Intrăm în Săptămâna Patimilor; Care este semnificația fiecărei zile - 58 minute în urmă
Consultații gratuite pentru bacalaureat, oferite la matematică, în municipiul Baia Mare - 3 ore în urmă
Peste 30.500 de pachete cu țigări au fost găsite în urma a 16 percheziții domiciliare efectuate în Maramureș - 4 ore în urmă
Biserica Ortodoxă Ucraineană Sighetu Marmației a găzduit cea de-a VIII-a ediție a Concertului de pricesne închinate Patimilor Domnului - 5 ore în urmă
Sighetu Marmației, loc de baraj pentru promovare - 6 ore în urmă
Simbolistica ramurilor de salcie de la Florii - 6 ore în urmă
Zeci de cadre didactice au participat la atelierele organizate în cadrul proiectului interjudețean „Tezaurul strămoșilor noștri – oameni, locuri, tradiții și obiceiuri” - 6 ore în urmă
Andra Ghețe, elevă în clasa a IV-a, și-a lansat volumul de versuri „Greierele nepoliticos” - 7 ore în urmă
Baia Mare învinge Rapid și rămâne lider - 7 ore în urmă
Rafila: „Trebuie să îi determinăm pe elevi să meargă la școală, nu să o refuze. Măsurile în școli trebuie adaptate, să fim mai creativi!”
Profesorul Alexandru Rafila trage un semnal de alarmă privind măsurile care se aplică în școli și arată că nu trebuie aplicate modele unice, ci trebuie o adaptare de la caz la caz. Astfel, elevii trebuie să fie determinați să meargă la școală, nu să ajungă să o refuze și să o perceapă ca pe un stres, o povară, a spus Rafila, la Digi24.
Ar fi foarte greșit să transmitem mesaj că numărul creșterilor se datorează școlii, pentru că școala a început abia de două zile, a subliniat Rafila.
„Creștem, va exista o creștere, rămâne să vedem cât de importantă va fi și ce impact va avea deschiderea școlilor. Dacă protejăm bătrânii, nu vom avea probleme.
Copiii când pleacă de la școală interacționează unii cu alții, asta nu putem să ținem sub control și aș pleda și pentru o regândire a măsurilor în anumite școli. Trebuie să adaptăm măsurile cu situația din fiecare școală, încât copiii să nu sufere, să se simtă confortabil, să nu meargă la școală și să simtă o frustrare, un stres pentru că, altfel, școala va deveni pentru ei o povară, nu o zonă de atracție. Noi trebuie să-i determinăm să meargă la școală, nu să refuze școala.
De exemplu, scenariul galben aplicat unei școli în care sunt 15 elevi în clasă și școala în care am 36 de elevi. Scenariul hibrid are rost în școala cu 36, dar e inutil în cazul unei școli în care sunt 15 elevi. Aplicarea de măsuri unice unor situații diferite nu știu dacă e cea mai potrivită soluție”, a explicat Alexandru Rafila.
El a spus ca sunt modele care pot fi adaptate: „Trebuie să fim mai creativi, mai permisivi, mai flexibili, să nu aplicăm modele unice.
Depinde și de conducerea școlii și de comunitatea unde sunt copiii și lipsa asta de imaginație în aplicarea măsurilor va face ca unii dintre părinți sau copii să respingă aceste măsuri. Scopul nostru e să-i atragem să respecte măsurile, nu să îi ostilizăm!”