Share
Mihai Morar: ”Luni, se deschid școlile. Dar nu începe Școala. În România, Școala rămâne închisă. Trist, ne vom da seama, cândva, că de acolo venea Lumina unui popor”

Mihai Morar: ”Luni, se deschid școlile. Dar nu începe Școala. În România, Școala rămâne închisă. Trist, ne vom da seama, cândva, că de acolo venea Lumina unui popor”

Pe rețelele de socializare circulă un text scris de Mihai Morar și publicat pe gandul.ro referitor la situația actuală a învățământului.

Acesta este unul emoționant, care te pune pe gânduri. Vă invităm să-l citiți integral.

„Luni, se deschid școlile. Dar nu începe Școala. Pentru că toamna, mai nou, se numără covizii, nu se mai numără demult bobocii.

Ministerul Educației și Cercetării ar trebui să își schimbe numele în ”Ministerul Școlilor și Bolilor”. Este singura preocupare, dacă există și asta, a unei structuri blestemată să fie condusă, ani la rând, de niște ”numiți”, dar ”nechemați”, de niște domni și doamne care au primit postul de ministru în dar și au abuzat de el fără habar și fără har. Ministrul de azi? Imaginea fidelă a învățământului falimentar. E suficient să o auzi vorbind măcar un minut despre orice, chiar și despre nimic, pe doamna Anisie. A…cui? A nimănui. Asta a ajuns școala românească.

Într-adevăr, e treaba ministerului să impună “pepsiglas”, să compună scenarii galbene și verzulii și să dispună obligativitatea refrenului ”Am o măscuță mică, așa și-așa..”, dar tonul și modul în care o face actualul ministru îi conferă atâta autoritate în fața părinților, elevilor și profesorilor cam cât ar avea Fetița Zurli dacă ar fi numită antrenor al Naționalei de Fotbal. În plus, în job description-ul Doamnei Zurli de la Educație, nu intră doar normele sanitare, ci, în primul rând normele educaționale. Despre care nu vorbește nimeni. Despre Școală, ca fond, nu despre școli, ca formă.

Trăim în țara în care toată lumea se preface. Guvernarea fantastică, după ce s-a prefăcut că ”tabletitzează” elevii din România, se preface acum interesată de deschiderea școlilor, dar, de fapt, interesul nu e e să intre elevii în sălile de clasă, ci, mai degrabă, alegătorii, pe 27 septembrie. Pentru politicieni, oricare ar fi, Școala e ”prefacere”, alegerile sunt adevărata afacere. Pe de altă parte, elevii se prefac că începe un an nou școlar, deși Școala nu mai e demult un model de succes în viață pentru ei. Profesorii, din ce în ce mai mulți plitisiți, indiferenți, dezgustați, se prefac că vor ”rupe pe genunghi” o curriculă perfect adaptată școlarilor anilor 80, dar predată Generației Z în 2020.

Și mai suntem și noi, părinții. Unii, bucuroși că scapă de simulacrul de ”școală pe Zoom”. Alții, îngrijorați că ”îmi îmbolnăvesc copilul”. Cei mai mulți, preocupați de ”siguranța” copiilor. Câțiva, din ce în ce mai puțini, obsedați încă de ”învățare”. Pentru că, da, singura discuție publică din ultima lună e legată de siguranța din școli. Nimeni, dar absolut nimeni, din capul ”României educate”, nu a deschis subiectul învățării din școli. Și, de fapt, aceasta e adevărata boală a învățământului din România.
Iar de asta nu ne ferește nici masca, nici plexiglasul.

Luni, se deschid școlile și 44 la sută din elevii care o să le populeze sunt analfabeți funcțional. 4 din 10 copii din România citesc, dar nu înțeleg ceea ce citesc. Aceasta este pandemia de analfabetism ale cărei efecte se vor întinde pe generații întregi de acum înainte și pentru care vom plăti prețul indiferenței noastre de ieri și de azi.

Luni, se deschid școlile și pentru eleva din Târgu Jiu umilită și bătută cu pumnii și picioarele de o colegă, dar și pentru alți, mulți, nenumărați copii, victime nevăzute ale agresiunilor psihice și fizice. România era, anul trecut, pe locul 3 în topul țărilor din Uniunea Europeană în privința bullying-ului din școli. Acesta este adevăratul ”scenariu roșu” al școlii românești, de zeci de ani, cea mai mare uzină de analfabeți funcțional și emoțional.

Învățământul românesc e o fabrică de neștiință și de nefericire, condus cu neștiință și cu neiubire. În Grecia antică, părinții fondatori ai stoicismului, aveau credința că școala trebuie să îl învețe pe elev să gândească bine, să trăiască bine și să se simtă bine, și nu să îl încarce cu informații nefolositoare. Peste două milenii și jumătate, astăzi, ne dăm seama că exact asta nu este sistemul educațional din România.

Luni, se deschid școlile. Dar nu începe Școala. În România, Școala rămâne închisă. Trist, ne vom da seama, cândva, că de acolo venea Lumina unui popor”, consideră Mihai Morar.

10 Comentarii în această postare

  1. Vakaro Raluca

    PACAT…Foarte trist si dureros de adevarat. Romania nu se trezeste si inca isi doarme somnul de veci in intunecimea prostiei!

    Răspunde
  2. Dumitrescu Daniela

    Doamne, cât adevăr! 😥😥😥
    Aș vrea să pot schimba ceva!
    Vorbeac ca mamă a unui copil de clasa a V-a!

    Răspunde
  3. Da, Mihai! Ai pus degetul pe … aproape cangrena! Totuși, dacă fiecare din noi , cei ce realizam acest dezastru educational dar mai ales politic, am deveni mai implicați și nu contemplativi( “ asta e!” se spune in popor, nu?), ar exista o șansa căci suntem un popor inteligent…. degeaba!😢😢😢

    Răspunde
  4. Ai dreptate, domnule Morar. Noi am vrut să oprim hoția, dar am fost invadați de prostie, de imbecilitate. Sub patronajul nenorocit al lui Iohanis.

    Răspunde
  5. Scoala e scoala iar informatiile utile pot fi selectate in timp ce crezi ca in Germania scoala e mai buna? Si aici se fac materii in gymnasium ca latina🤔 si multe alte bălării de materii!!! Cat despre siguranta??? Vai de steaua noastra au obligativitatea sa poarte pe culoare masca in rest nici macar in clasa cat despre plexiglas vorbesti de sf-uri iar cand un elev se infecteaza se inchide scoala de la 1-3 zile si in rest show must go on intelegeti? Adica scapa cine poate!!! Asa ca prost neprost cum e sistemul romanesc asta e si gata mai bine sa nu te uiti la paiul din ochiul meu uita-te la bârna din ochiii tai ceva de genul. Tschüss

    Răspunde
  6. Dreptate aveți dar de ce nimeni nu face nimic ca să schimbe situația în care ne aflăm de atâta timp

    Răspunde
    • Analfabeți nu pot produce decât analfabeți. Trebuie urgent sa scăpăm de ei, pentru viitorul copiilor oști.

      Răspunde
  7. Da. Marea grija a părinților și profesori este masca, distanțarea, spălatul mâinilor și mai puțin calitatea învățământului de azi și comportamentul elevului în școală și societate!!!

    Răspunde
  8. are dreptate…apropo de analfabetism,la cls a iv-A -SI NU NUMAI- SUNT TEXTE DE 2 PAGINI CU LITERE DE-O SCHIOAPA ,TEXTE STRAINE-NU I.CREANGA SAU CARAGIALE,DOAMNE FERESTE!-CU AUTORI PE CARE NICI NUMELE UNEORI NU IL POT PRONUNTA,CA NU AM FACUT ENGLEZA,CU MII DE DETALII NESEMNIFICATIVE.IN PRIMA ORA TREBUIE SA CITESTI,SA INTELEGI TEXTUL-VOCABULAR,INTREBARI,SINONIME, EX DE VOCABULAR ETC.CA SA CITEASCA INTEGRAL TEXTUL IN CLASA20 ELEVI,SA IL CITEASCA PE FRAGMENTE,SA MAI FACI EX…CAND ,IN 45-50MIN?IL CITESC ACASA?FAC TEME ACASA ?MAI RAR SI CU AJUTOR,CACI TEL SAU CALC E PE PRIMUL LOC…A DOUA ZI NU STIU DESPRE CE E VB IN DITAMAI TEXTULSI TREB SA FACI IMPARTIREA IN FRAGMENTE,IDEI PRINCIPALE,EX …CU CINE,DACA DITAMAI TEXTUL NU E APROFUNDAT SI INTELES?DE AICI PLICTISEALA,LENEA,ANALFABETISMUL…MANUALELE SUNT GREOAIE,NU PE PLACUL COPILULI SAU AL INV…

    Răspunde
  9. Bravo! Oare citeste si cineva care este in masura si e si interesat sa intervina sa schimbe in bine viitorul educatiei.

    Răspunde

Lasă un comentariu