Bărbat prins cu alcool cât pentru trei petreceri, acum în arest - 20 minute în urmă
Povestea completă a unui eșec - 39 minute în urmă
Controale pentru combaterea ilegalităților în transportul de mărfuri cu risc fiscal ridicat - 2 ore în urmă
Ziua Națională a României și 145 de ani de relații diplomatice între România și Franța- dublă sărbătoare celebrată la Marsilia - 2 ore în urmă
Zeci de kilograme de articole pirotehnice confiscate de polițiști în Baia Mare - 3 ore în urmă
Copiii Ansamblului „Florile Chioarului” din Săcălășeni, vizitați de Moș Nicolae - 4 ore în urmă
„Întâlnire între prietenii naturii”: Educație ecologică prin joc și culoare la Școala Gimnazială „Alexandru Ioan Cuza“ din Baia Mare - 4 ore în urmă
Daruri de la Moș Nicolae pentru copiii din Tăuții Măgherăuș - 4 ore în urmă
Psiholog psihoterapeut Cecilia Ardusătan: Când vina organizează emoția - 4 ore în urmă
Start oficial pentru PROALL, un proiect transfrontalier România–Ucraina pentru intervenții la incendii - 5 ore în urmă
„Luminația” umple buzunarele florăreselor
Anual, la fiecare început de noiembrie, florăresele își rotunjesc veniturile din vânzarea crizantemelor. Comercianții se pregătesc cu o săptămână înainte, pentru această sărbătoare. Crizantemele sunt florile cele mai căutate, fiind rezistente la frig și cu o simbolistică legată de amintire și omagiu. Ele devin vedetele piețelor. Pe lângă acestea, florăresele umplu mesele cu lumânări, candele și cununi de flori. Însă, predominante sunt crizantemele în ghiveci, care oferă cumpărătorilor și trecătorilor un spectacol de culori: alb, galben, ruginiu, portocaliu și violet. Aranjate în șiruri lungi, prețul lor diferă în funcție de mărimea ghivecelor: de la 15 lei și până la 35 de lei. Florăresele se gândesc la toate categoriile de cumpărători, oferind și crizanteme la bucată.
La fel ca în toți anii, florile sunt din abundență iar clienții nu sunt niciodată suficienți, pentru mulțumirea comericiantelor. Dar cererea crescută din această perioadă le aduce venituri consistente. Florăresele au câteva perioade din an când vânzările ating vârfuri: 1 și 8 martie, Valentines day, Dragobete, începerea unui nou an școlar. Astfel, cele câteva zile devin esențiale pentru veniturile lor.
Lăcrimioara ZOTA
















