„Iisus, bine ai venit!”: Diana Topan a lansat videoclipul unei colinde deosebite - 9 minute în urmă
Pr. Adrian Dobreanu: Credința și statornicia aduc vindecare – meditație la Duminica a 27-a după Rusalii - 41 minute în urmă
Târgu Lăpuș găzduiește ediția a VIII-a a competiției „December Run” - 50 minute în urmă
SUA redefinește relația cu Europa - 51 minute în urmă
A fost hramul Parohiei „Sfântul Nicolae” din Baia Mare - 1 oră în urmă
Maramureșeanca Alisia Boiciuc, în elita handbalului mondial - 3 ore în urmă
Vacek – proză de Marian Ilea (XXI) - 6 ore în urmă
„De Moș Nicolae”: Glasuri curate de copii au umplut Catedrala Episcopală „Sfânta Treime” din Baia Mare - 7 ore în urmă
Dominic Fritz și „bugetul curcubeu” - 8 ore în urmă
Sorana Cîrstea se retrage din tenis - 8 ore în urmă
Pavel Ciurea, elevul de 18 ani, considerat cel mai bun din lume la matematică
Pavel Ciurea, tânărul de 18 ani al cărui nume a devenit sinonim cu excelența în matematică la nivel internațional, este bun, nu doar la capitolul matematică, abordând orice alt subiect și domeniu pe care ajungi să-l discuți cu el. Elevul Ciurea este în clasa a XII-a la un liceu privat din București, după ce școala primară și gimnaziul le-a urmat în sistemul public de învățământ. Pavel s-a remarcat încă din perioada în care era în gimanziu prin abilitățile sale remarcabile în matematică. Ceea ce pentru mulți este o materie dificilă, pentru tânăr este o pasiune. Obținerea a două medalii de aur la IMO l-a așezat printre elitele mondiale, făcând din el un simbol al succesului românesc în educația de top. Ajuns în clasa a XII-a, Pavel Ciurea își dorește ca matematica să fie predată într-o formă atrăgătoare și accesibilă, astfel încât și cei care nu sunt olimpici să o poată aprecia. El consideră că orice elev are potențialul de a excela dacă are parte de răbdare. Dincolo de pasiunea pentru matematică, românul subliniază importanța muncii și educației de calitate în formarea tinerilor.
Participarea la olimpiadele internaționale de matematică i-a adus lui Pavel nu doar medalii, ci și o perspectivă unică asupra modului în care matematica ar trebui predată. „Matematica ar trebui predată ca o poveste, nu ca un set de formule pe care elevii să le memoreze. Esențial este să dezvoltăm gândirea logică a elevilor, ceea ce îi va ajuta în viață, indiferent de cariera pe care o vor alege”, a afirmat el.
Lăcrimioara ZOTA















