Înfrângere pentru Știința Explorări în ultimul meci oficial din acest an - 7 ore în urmă
Despre adversara României din barajul pentru CM 2026 – o radiografie în cifre - 8 ore în urmă
„O jucărie pentru o bucurie”, un demers al CS Minaur - 9 ore în urmă
Remiză acasă pentru CSM Sighet cu prima clasată - 9 ore în urmă
Ultima noapte a lui Nichita Stănescu - 10 ore în urmă
Victorie fără dureri de cap pentru CS Minaur cu „lanterna roșie” - 11 ore în urmă
Festivalul „Cum e datina străbună”, la Sighetu Marmației - 11 ore în urmă
Concurs de Kendama pentru tineri, la Biblioteca Județeană „Petre Dulfu” Baia Mare - 13 ore în urmă
Pr. Adrian Dobreanu: Preocupările vieții ca motive care ne îndepărtează de chemarea lui Dumnezeu - 13 ore în urmă
Tinerii de la Liceul Tehnologic „Grigore C. Moisil” Târgu Lăpuș au avut parte de o experiență interactivă la Primăria Municipiului Baia Mare - 13 ore în urmă
Guvernul pregătește modificări fiscale în Educație
Guvernul Bolojan este aproape de finalizarea unui pachet de măsuri fiscale care vizează și sectorul Educației. Un draft al documentului, obținut de Economedia și G4Media, relevă intenția autorităților de a introduce atât majorări de taxe, cât și reduceri de cheltuieli, cu efect direct asupra normei didactice, programului de burse pentru studenți și structurii claselor.
Documentul, aflat în stadiu de proiect și cu prevederi nefinalizate, estimează că impactul asupra Educației va reprezenta aproximativ 0,21% din PIB, iar noile măsuri ar urma să intre în vigoare din anul școlar 2025-2026.
Principalele modificări propuse sunt:
– creșterea normei didactice cu o medie de 10%, pentru ajustarea volumului de muncă al cadrelor didactice;
– revenirea la criteriile și nivelurile burselor pentru studenți utilizate în anul școlar 2022-2023, cu excepția burselor sociale, care nu vor fi afectate;
– majorarea numărului mediu de elevi în fiecare clasă, pentru o optimizare a resurselor școlare.
Aceste măsuri reflectă eforturile guvernamentale de a echilibra bugetul și de a eficientiza cheltuielile în domeniul educației, însă rămâne de urmărit forma finală a proiectului și impactul concret asupra sistemului educațional.
Vasile Petrovan
















