6 decembrie – Sărbătoarea populară Moș Nicolae (Sânnicoară) - 20 minute în urmă
A fost lansat noul site al Episcopiei Ortodoxe Române a Maramureșului și Sătmarului - 22 minute în urmă
Prognoza meteo Maramureș – 6 decembrie 2025 - 1 oră în urmă
Maramureșenii au dat culoare celei de-a III-a ediții a evenimentului „România 1000” - 11 ore în urmă
Victorie la 20 de goluri diferență a „tricolorelor” în al doilea meci din grupele principale ale Campionatului Mondial - 11 ore în urmă
Se împlinesc opt ani de la plecarea la Domnul a Regelui Mihai I - 13 ore în urmă
Moșul a ajuns, încărcat de daruri, și la Sighet - 13 ore în urmă
A treia înfrângere consecutivă pentru CS Minaur, care a coborât pe locul 3 - 14 ore în urmă
Bărbat prins cu alcool cât pentru trei petreceri, acum în arest - 15 ore în urmă
Povestea completă a unui eșec - 15 ore în urmă
Calendarul evaluărilor naționale 2025 pentru clasele a II-a, a IV-a și a VI-a
Ministerul Educației a publicat calendarul oficial de administrare a evaluărilor naționale de la finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a pentru anul școlar 2024–2025. Aceste evaluări au un rol diagnostic și urmăresc să ofere o imagine clară asupra nivelului de pregătire al elevilor, pentru a putea fi adaptate strategiile educaționale în funcție de nevoile acestora.
- Evaluarea rezultatelor învățării elevilor la finalul clasei a II-a (EN II)
– 13 mai 2025: Limba română — scris și Limba maternă — scris
– 14 mai 2025: Limba română — citit și Limba maternă — citit
– 15 mai 2025: Matematică și explorarea mediului
– 16 mai 2025: Limba română — scris-citit pentru minoritățile naționale
- Evaluarea rezultatelor învățării elevilor la finalul clasei a IV-a (EN IV)
– 20 mai 2025: Limba română/Limba română pentru minoritățile naționale
– 21 mai 2025: Matematică și științe ale naturii
– 22 mai 2025: Limba maternă
- Evaluarea rezultatelor învățării elevilor la finalul clasei a VI-a (EN VI)
– 27 mai 2025: Limba română
– 28 mai 2025: Matematică și științe ale naturii
– 29 mai 2025: Limba maternă
Evaluările naționale nu influențează media generală a elevilor și nu presupun un barem de promovare. Rezultatele obținute sunt analizate de cadrele didactice pentru a identifica nivelul de dezvoltare a competențelor fundamentale și pentru a propune măsuri de remediere sau consolidare, după caz.
Aceste teste standardizate sunt parte a unui sistem de monitorizare a calității educației și contribuie la o înțelegere mai precisă a performanței școlare, la nivel individual, dar și instituțional.
Vasile Petrovan








