14 decembrie – un an de la trecerea la cele veșnice a lui Mircea Diaconu - 54 minute în urmă
Prognoză meteo Maramureș – 14 decembrie 2025 - 2 ore în urmă
Înfrângere pentru Știința Explorări în ultimul meci oficial din acest an - 11 ore în urmă
Despre adversara României din barajul pentru CM 2026 – o radiografie în cifre - 12 ore în urmă
„O jucărie pentru o bucurie”, un demers al CS Minaur - 13 ore în urmă
Remiză acasă pentru CSM Sighet cu prima clasată - 13 ore în urmă
Ultima noapte a lui Nichita Stănescu - 14 ore în urmă
Victorie fără dureri de cap pentru CS Minaur cu „lanterna roșie” - 15 ore în urmă
Festivalul „Cum e datina străbună”, la Sighetu Marmației - 15 ore în urmă
Concurs de Kendama pentru tineri, la Biblioteca Județeană „Petre Dulfu” Baia Mare - 17 ore în urmă
Calendarul evaluărilor naționale 2025 pentru clasele a II-a, a IV-a și a VI-a
Ministerul Educației a publicat calendarul oficial de administrare a evaluărilor naționale de la finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a pentru anul școlar 2024–2025. Aceste evaluări au un rol diagnostic și urmăresc să ofere o imagine clară asupra nivelului de pregătire al elevilor, pentru a putea fi adaptate strategiile educaționale în funcție de nevoile acestora.
- Evaluarea rezultatelor învățării elevilor la finalul clasei a II-a (EN II)
– 13 mai 2025: Limba română — scris și Limba maternă — scris
– 14 mai 2025: Limba română — citit și Limba maternă — citit
– 15 mai 2025: Matematică și explorarea mediului
– 16 mai 2025: Limba română — scris-citit pentru minoritățile naționale
- Evaluarea rezultatelor învățării elevilor la finalul clasei a IV-a (EN IV)
– 20 mai 2025: Limba română/Limba română pentru minoritățile naționale
– 21 mai 2025: Matematică și științe ale naturii
– 22 mai 2025: Limba maternă
- Evaluarea rezultatelor învățării elevilor la finalul clasei a VI-a (EN VI)
– 27 mai 2025: Limba română
– 28 mai 2025: Matematică și științe ale naturii
– 29 mai 2025: Limba maternă
Evaluările naționale nu influențează media generală a elevilor și nu presupun un barem de promovare. Rezultatele obținute sunt analizate de cadrele didactice pentru a identifica nivelul de dezvoltare a competențelor fundamentale și pentru a propune măsuri de remediere sau consolidare, după caz.
Aceste teste standardizate sunt parte a unui sistem de monitorizare a calității educației și contribuie la o înțelegere mai precisă a performanței școlare, la nivel individual, dar și instituțional.
Vasile Petrovan








