Legendele Păștiței, floarea sacră a primăverii - 4 ore în urmă
Ce înseamnă „mulțămita mesei”. Cele mai interesante obiceiuri țărănești, la servirea bucatelor - 6 ore în urmă
„Cobori ceteraș din Rai” – un cântec emoționant realizat în memoria lui Gabi Stângău - 7 ore în urmă
Performanță în administrație: Alte trei obiective de investiții au fost finalizate în Fărcașa – una din cele mai moderne comune din țară - 7 ore în urmă
DiscoverEU: Tinerii de 18 ani care vor să călătorească gratuit cu trenul în Europa se pot înscrie deja în program - 9 ore în urmă
La biserica din Buciumi va avea loc concertul pascal “La porțile cerului” - 9 ore în urmă
Certificatul de identitate sportiv se va putea obține și online - 9 ore în urmă
APIA primește cereri de plată pentru „Servicii de silvomediu, servicii climatice și conservarea pădurilor” - 9 ore în urmă
Alți doi ucraineni, căutați de echipele de salvatori. Primii doi sunt de negăsit - 9 ore în urmă
Concertul „Madrigal for Babies”, la Sighetu Marmației - 11 ore în urmă
Asociațiile de elevi din România critică decizia cu privire la prelungirea vacanței de primăvară
Asociațiile de elevi din România condamnă propunerea Ministrului Educației, Sorin Cîmpeanu, de a extinde vacanța de primăvara cu trei săptămâni, astfel încât aceasta să includă Paștele catolic și pe cel ortodox, dar și decalarea examenului de Evaluare Națională.
Marți, 23 martie, în timpul unei conferințe de presă Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a anunțat propunerea prelungirii vacanței de primăvară cu trei săptămâni pentru reducerea mobilității în perioada lunii aprilie. Astfel, vacanța de primăvara va fi între 2 aprilie și 4 mai.
În luna martie a anului 2020 s-a decis mutarea orelor în mediul online, în primă instanță pentru o perioadă de două săptămâni. De atunci, majoritatea elevilor și-au desfășurat orele în această manieră, care s-a dovedit a nu fi eficientă pentru elevii din România. În primul rând din lipsa unor metode clare de predare și evaluare, iar în al doilea rând, din cauza lipsei dispozitivelor și a accesului la internet pentru aproape un milion de elevi, alături de alt număr destul de mare de cadre didactice.
Asociațiile de elevi susțin că în aceste momente, mai mult ca niciodată, este nevoie de o predare efectivă, în special pentru elevii claselor terminale, care la sfârșitul acestui an școlar vor susține probele de Evaluarea Națională, respectiv de Bacalaureat și că singura soluție care ne poate ajuta, acum în ultima parte a anului școlar este prezența fizic și luarea tuturor măsurilor necesare în vederea recuperării și acumulării materiei.
În ciuda faptului că informațiile se asimilează mai greu în mediul online, lipsa predării totale pe o perioada de o luna ar însemna și mai multe lacune, lucru care va fi clar vizibil în rezultatele obținute la examenele naționale.
De asemenea, reprezentanții elevilor sunt de părere că predarea se poate face totuși online, dacă suspendarea cursurilor pentru cele 2 săptămâni se face în vederea scăderii numărului de cazuri, “soluția” MEC nefiind cu adevărat justificată. Elevii consideră că o lună de pauza este de neacceptat în situația de față și consideră măsura o bătaie de joc la adresa întregului sistem de educație.
Sorin Cîmpeanu a anunțat, de asemenea, faptul că examenul de Evaluare Națională în 2021 va fi reprogramat, astfel că elevii de clasa a opta vor susține examenul după cel de Bacalaureat și nu înainte cum prevedea structura anului școlar 2020-2021 până în prezent.
”În timpul orelor online, foarte multă materie nu a fost parcursă, deci, de ce să luăm o pauză atât de lungă, într-un moment atât de nepotrivit? Noi, elevii, nu am fost consultați în această privință, și suntem de părere că școala trebuie tratată cu seriozitate. Prin această vacanță prelungită, singurul lucru pe care l-am putea face, ar fi să irosim timp, timp în care o mare parte din materialele neparcurse ar putea fi recuperate” – spune Cristina-Alexandra Miculaiciuc, președinte AEM.