Share
3.094 de cereri admise în Maramureș în prima etapă de cuprindere a copiilor în învățământul primar

3.094 de cereri admise în Maramureș în prima etapă de cuprindere a copiilor în învățământul primar

Ministerul Educației și Cercetării a centralizat situația preliminară a cererilor de înscriere în învățământul primar pentru anul școlar 2020-2021, după prima etapă de cuprindere în clasa pregătitoare (8 – 20 iulie), prevăzută de calendarul modificat și completat în luna mai prin ordin de ministru.

Astfel, potrivit datelor înregistrate în sistem, au fost completate și depuse, la nivel Inspectoratului Școlar Județean Maramureș, în perioada 4 martie – 7 iulie 2020, 3.124 de cereri, fiind admise 3.094. Dintre cele 3.124 cereri completate și depuse, 2.291 de cereri vizează copiii care împlinesc vârsta de 6 ani până la data de 31 august 2020 inclusiv, iar 821 de cereri – copiii care împlinesc vârsta de 6 ani în perioada 1 septembrie – 31 decembrie 2020 inclusiv. 12 cereri depuse vizează copiii care împlinesc vârsta de 6 ani după decembrie 2020.

În această primă etapă, repartizarea copiilor s-a realizat pe baza informațiilor din cererile-tip de înscriere și din documentele depuse, inclusiv prin aplicația informatică, de părinți/tutori legal instituiți/reprezentanți legali și în baza deciziilor consiliilor de administrație ale unităților de învățământ, luate în urma aplicării criteriilor de departajare pentru copiii din alte circumscripții școlare.

În a doua etapă (21 – 31 iulie) va fi asigurată înscrierea, pe locurile libere, a copiilor care nu au participat la prima etapă sau nu au fost distribuiți, din diferite motive, conform procedurii elaborate de Inspectoratul Școlar Județean Maramureș.

În perioada 1 – 4 septembrie sunt prevăzute centralizarea și soluționarea, de către inspectoratele școlare, a cererilor părinților/tutorilor legal instituiți/reprezentanților legali ai copiilor care nu au fost încă înscriși la vreo unitate de învățământ. De asemenea, inspectoratele școlare vor soluționa orice alte situații referitoare la înscrierea în învățământul primar, având în vedere, cu prioritate, interesul superior al copilului.

În situația transmiterii documentelor pe e-mail, prin poștă, cu confirmare de primire, documentele utilizate pentru înscrierea în clasa pregătitoare vor fi solicitate și în format fizic, în termen de maximum două săptămâni de la începerea cursurilor.

Toate unitățile de învățământ au obligația de a oferi informații referitoare la procedura de înscriere a copiilor în învățământul primar, indiferent dacă părinții au sau nu au domiciliul în circumscripția respectivă.


Acum poți urmări știrile DirectMM și pe Google News.


Lasă un comentariu